airbag lampje resetten

• gerard

Hallo,

Weet misschien iemand hoe je het airbag lampje in het daschbord kan resetten.

Mvgr, Gerard

• sander

ja vast wel.

• sander

sorry (flauwe bui)

ik denk dat je dat alleen via een diagnose computer kunt doen

je zult bij de dealer of een andere garage langs moeten gaan en de boel laten uitlezen en resetten.

als je geluk hebt dan was t een valse foutmelding zoniet dan is er wat kaput.

of iemand zoeken die carsoft oid heeft

ik heb t bijvoorbeeld ,ruud en nog anderen.

• Gerard

Hallo,

Ik woon in de buurt van Den-Helder.

misschien is er iemand in de buurt die carsoft of oid heeft.

Mvgr, Gerard

• Jaap

De garage kan dit, mocht het weer terug komen dan moet de airbag vervangen worden.

Op de airbags zit 7 jaar garantie, misschien kun je dit door de dealer regelen.

• sander

ik zit vlakbij zaandam,en kom over een week of twee in t weekeinde in hoorn,vlak naast de snelweg!

als je daarheen komt wil ik t wel doen voor je hoor

maar even naar een lokale gagrage kan ook

meestal zit de fout niet in de airbag zelf maar in een sensor ,vaak die van de stoelzitting of veiligheidsriem houder .

en dat zul je dan eerst moeten fixen.

• e46coupe

Sander… (tu)

• diesel

Niet zo snel….

Kan ook vocht in de stekker voor stoelbezetting zijn (zit in de zitting, soms voelbaar), kabelbreukje of de gordelspanner die niet in orde is of de stekker van de airbag die los is geweest maar waarvan de computer zegt storing of…of….. komt allemaal voor want een airbag storing in je display betekent een storing in het veiligheidsysteem van de auto en daar hangen veel zaken mee samen. Ruud zegt wel de plus en min losnemen van de accu en na een groot aantal minuten pas weer aansluiten om de computer te resetten, kan helpen als de fout inmiddels is opgeheven in geval van bijvoorbeeld een vocht probleem dat weg is. Wil volgens hem wel eens helpen. dus niet als er nog vocht in zit….. PLUS en MIN nooit met elkaar verbinden of zo dan gaat de boel kapot en is totaal overbodig, rust en kalmte zal u redden…..En anders gewoon resetten via de software ofwel de meer preciese diagnose via de software uitvoeren. Werkt goed en is leuk om te doen. BMW zal er wel een leuke duit voor verlangen maar de meeste vrije garages hebben de software ook en doen het voor een prijsje. Ze kunnen ook niet meer zonder die software tegenwoordig. Een nieuwe airbag mag je niet hopen want is een beetje kostbaar. Laat eens horen wat je hebt gevonden. Geen paniek…rust en kalmte….

• gerard

Hallo,

Sander bedankt voor het aanbod, maar ik heb aanstaande zaterdag helaas geen tijd.

anders had ik wel een afspraak willen maken.

Mvgr, Gerard