Piepjes bij X5

• Hendrikx

We hebben vanmiddag een BMW X5 gekocht. Nu hoor je als de auto rijdt na ca. 2 minuten piepjes. Dit houdt een halve minuut aan, waarna je een lange piep hoort. Daarna is het geluid weg en begint het pas weer als je start.

Ik heb de handleiding nageplozen maar kan niet direct iets ontdekken. Als je de piepjes hoort dan zie je nergens 'n lampje branden of iets anders wat storing zou geven.

Ik hoop dat er iemand is die weet waar dit vandaan komt en wat we eraan kunnen doen.

We hebben de auto bij een andere merk dealer gekocht, zij wisten ook niet waar het vandaan kwam.

Bedankt alvast!

• Rob530DH2002

Even laten uitlezen.

• Ad

Hallo,

zaten de gordels vast op de bezette stoelen!

Er hoeven dus geen lampjes te branden, maar kan dus ook digitaal weergegeven worden op de teller unit

Misschien de buiten temperatuur, die dan onder de 3 of de 5 graden is, maar dat geluid word al direct weergegeven als je stsrt, of op een plaats komt waar deze ondergrens van de waarschuwings temperatuur kwam.

Kan het met de beurt interval te maken hebben.

Zo kan ik nog wel even door gaan.

Misschien komen er nog een aantal forum leden bij met wat aanvullingen of de juiste onfo.

Ik rijd ook nog maar een aantal maanden BMW.

Het juiste antwoord zal heus nog wel volgen.

met vriendelijke groet,

Ad

• BMWMaX

Het heeft vrijwel zeker te maken met een instelling die ooit gemaakt is in de BC. Het resetten van alle instellingen zal het probleem denk ik wel verhelpen.

• Hendrikx

De auto is uitgelezen bij BMW zelf, daar is echter niets gevonden, buiten een melding die de auto aangaf na het starten dat is wel opgelost.

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

het is toch iets ingewikkelder dan ik gedacht had.

Uitlezen, ja soms erg naar, dat dit ook wel eens niet lukt, heb ik op vele fora al gelezen en medegedeeld.

Het komt heel gelukkig bij alle merken voor, nu valt het bij BMW nog al mee, zoals ik kan lezen op meerder fora

in binnen en buitenland.

Bij het vorige merk wat ik gereden heb, daar kwam het veelvuldig voor.

En de prijzen voor reparatie waren ook veel hoger dan bij ons Beierse geweld.

Ik hoop echter dat er misschien nog meer sugesties komen, zou misschien meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad