Hallo Arthur,
O, ik dacht dat het veel erger gesteld was, maar 1 liter op de 1500 km dat is nog niet zo erg spannend vind ik.
Ik zat al te denken aan minimaal 1 liter op de 600 of 800 km.
Ik weet niet welk soort of type olie u gebruikt, want dat kan ook nog uitmaken.
Ik zelf ben nog al een fervent Kroon olie gebruiker bij het verversen, ik heb daar zeer goede ervaringen mee opgedaan.
Bij mijn vorige auto een ander merk trouwens, maar wel een diesel, deze diesel gebruikte ook wat oliem iet zoveel als uw BMW trouwens.
Maar het rottige wat er bij kwam, na de verversing ginnen er wat komstoters klepperen, welliswaar heet zachtjes, en daar houd ik niet van.
Ik ben dus overgegaan van de olie die de dealer voorschreef, naar het merk Kroon, u kan dus op meerdere sites van een olie merk bekijken
welk soort en type olie of andere vloeistoffen dient te gebruiken in uw auto.
In elk geval, ik ben dus Kroon olie gaan gebruiken die kroon voorschreef, deze kijkt dus ook naar de specificaties voor uw auto die de fabrikanten voorschrijven.
Ik dus ververst met deze olie, het probleem van de komstoters was geheel weg, en kwam ook niet meer terug tussen de beurten, dat zegt volgens mij toch iets.
Verder raad ik het ook aan, om een goede oliesoort te gebruiken die gewoon goed voldoet voor de motor van de auto, en die de fabrikant dus ook stelt aan de specificaties van de olie.
gebruik dus absoluut geen bagger van de bouwmarkt of bij een winkelketen vandaan, dit zijn zeer mindere olie soorten, met echt geen specificaties die de fabrikanten stellen voor hun automotoren, ze zijn echt heel veel minder.
Ik zou dus eens om te kijken of dit misschien helpt, en voor de prijs hoeft u het echt niet te laten, dit olie merk is niet eens zo duur.
Het ligt aan het type olie, maar ik betaal zo ergens tussen de 38,00 euro en de 60,00 euro voor een kan van 5 liter olie, het is dan geen LL soort.( Long Life ).
Ik ververs de olie gewoon bij de 15.000 km.
Wij gebruiken meerdere auto's bij ons, dus vandaar ook het prijs verschil in de oliesoort.
Ik denk dat de Specialsynth MSP 5W40 gewoon goed zal voldoen van Kroon.
Of als een heel goed alternatief, de Helar 0W40 of indien u gewoon een Long Life olie wilt gebruiken, de Presteza LL 5W30.
deze 3 worden aangegeven voor uw motor van de BMW.
Of kijk gewoon bij de olie leverancier van het merk wat u graag gebruikt, sites meer dan voldoende aanwezig op het internet.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad