Ik weet dat wat nu ga schrijven discutabel is.
Maar afgelopen weken hebben en aantal eigenaren van BMW's gehad die eerst bij een andere garage , of bij de dealer, waren geweest en nu met hun problemen bij mij (ons Lakemanautos) kwamen.
Ik of Frank Lakeman hebben het probleem opgelost.
Gevolg, een aantal van de klanten waren het niet eens over de prijs van de reparatie.
Om een idee te geven.
We hebben nu een E61 onder handen waarvan de achterklep niet sluit.
Er zit in het slot een extra motor die de klep sluit zodra de klep in het slot gaat.
Ook werkt de achterruit verwarming niet.
Verschillende garages hebben dit onderzocht en ze wisten het niet, dus ga maar naar Ruud.
No,u er moet een compleet nieuwe bekabeling (2 stuks) in de achterklep gemonteerd worden inclusief sluiting van de achterruit (moest ik vernielen omdat die vergrendeling niet meer werkte omdat de kabel stuk was)
De hele bekleding van de achterklep en de hemel moer eruit. Bij navraag bij Severs in Woerden. Ja. dat klopt maak je borst maar nat.
Kortom: zeker 8 uur arbeid en dan ook nog eens de onderdelen.
Een E39 met abs problemen.
De dealer heeft de zaak verziekt, dus bij wie komt de klant?
klant gematst, nieuwe sensor gemonteerd die de dealer verziekt had, 2e hands stuur unit gemonteerd en het werkte.
De dealer had een nieuwe gemonteerd a 960,86 Euro. (onze pirjs 150)
Klant tevreden?
Nee dus, de reparatie kosten vielen tegen!
De dealer vraagt 90 Euro/uur ex BTW en ik en Lakeman 50,00 Incl. BTW.
Moraal van dit verhaal:
Als je een BMW logo hebt en op een A locatie lans de snelweg zit accepteerd de klant alles.
Maar als je als bedrijf je best doet en de schit oplost ben je te duur of ben je te duur.
Ik moest dit even kwijt.
Ruud