zijn wij tovenaars?

  • Vakman Ruud

    Ik weet dat wat nu ga schrijven discutabel is.

    Maar afgelopen weken hebben en aantal eigenaren van BMW's gehad die eerst bij een andere garage , of bij de dealer, waren geweest en nu met hun problemen bij mij (ons Lakemanautos) kwamen.

    Ik of Frank Lakeman hebben het probleem opgelost.

    Gevolg, een aantal van de klanten waren het niet eens over de prijs van de reparatie.

    Om een idee te geven.

    We hebben nu een E61 onder handen waarvan de achterklep niet sluit.

    Er zit in het slot een extra motor die de klep sluit zodra de klep in het slot gaat.

    Ook werkt de achterruit verwarming niet.

    Verschillende garages hebben dit onderzocht en ze wisten het niet, dus ga maar naar Ruud.

    No,u er moet een compleet nieuwe bekabeling (2 stuks) in de achterklep gemonteerd worden inclusief sluiting van de achterruit (moest ik vernielen omdat die vergrendeling niet meer werkte omdat de kabel stuk was)

    De hele bekleding van de achterklep en de hemel moer eruit. Bij navraag bij Severs in Woerden. Ja. dat klopt maak je borst maar nat.

    Kortom: zeker 8 uur arbeid en dan ook nog eens de onderdelen.

    Een E39 met abs problemen.

    De dealer heeft de zaak verziekt, dus bij wie komt de klant?

    klant gematst, nieuwe sensor gemonteerd die de dealer verziekt had, 2e hands stuur unit gemonteerd en het werkte.

    De dealer had een nieuwe gemonteerd a 960,86 Euro. (onze pirjs 150)

    Klant tevreden?

    Nee dus, de reparatie kosten vielen tegen!

    De dealer vraagt 90 Euro/uur ex BTW en ik en Lakeman 50,00 Incl. BTW.

    Moraal van dit verhaal:

    Als je een BMW logo hebt en op een A locatie lans de snelweg zit accepteerd de klant alles.

    Maar als je als bedrijf je best doet en de schit oplost ben je te duur of ben je te duur.

    Ik moest dit even kwijt.

    Ruud

  • sander

    klinkt me bekend in de oren ruud.

    maak je dr niet druk om,probeer wel zoveel mogelijk de klanten te bellen als iets uit de hand begint te lopen ,en waarschuw dan voor hogere kosten.

    maar dat zul je vast al wel doen

  • ge39rard

    Beste Ruud

    Ik vindt dat tegenwoordig men teveel helaas op de dealer vertrouwd. Keer op keer jagen juist deze dealers ontwetende klanten onnodig op kosten omdat hun zogenaamd de kennis in huis hebben. Wij weten wel beter. Ik spreek ook uitvaring met de BMW dealer Ik breng mijn auto echt niet meer hier naar Ekris. Hier de BMW dealer. Ik ga echt geen 90 euro/u meer betalen. met de kans op flinke kosten gejaagd te gaan worden. Ik breng mijn auto wel naar een goede garage waar ik nog steeds goede ervaringen heb en als de rekening dan wat hoog uitvalt is dit niet anders. maar ik heb er dan wel vertrouwen in. Jammer dat jij Ruud, met je bedrijf te ver weg zit, anders had jij mij wel gezien als vaste klant

    Gr Gerard

  • pieter_bmw

    Ruud, denk liever aan al die klanten die erg tevreden met je zijn, dan zijn die paar mopperaars te verwaarlozen.

    En gelukkig zijn er ook dealers die wel hun best doen en weten waar ze het over hebben, dan weet Ruud wel over welke het gaat.

  • Rob530DH2002

    Je kan nooit alle klanten tevreden houden, dat is volstrekt onmogelijk. Maar wat Sander zegt sluit ik me bij aan, als een reparatie veel duurder gaat uitvallen dan je mag verwachten is het belangrijk dat de klant daar vantevoren over wordt ingelicht.

  • Ad

    Hallo beste Ruud,

    Gewoon lekker door gaan, mopperaars blijf je altijd houden, zijn met niets tevreden, moeten alles hebben voor nop.

    Nou ben jij haast de helft goedkoper met het arbeidstarief, en zelfs dan is het nog te duur, dit zijn gewoon muggenzifters van het ergste kaliber.

    deze moeten gewoon naar de dealer gaan, waar ze de normale tarieven betalen, de volle 90,00 Euro dus.

    Net wat er al gezegd werd, jammer dat je een beetje uit de buurt zit, anders was ik ook direct klant bij uw garage.

    Ik heb inmiddels al veel zitten lezen, en ik weet gewoon dat het allemaal gewoon goed geregeld is bij jullie, zeer goed vakmanschap.

    Ik weet gewoon uit ervaring dat de dealers niet altijd beter zijn, nu moet ik even gaan vloeken, al vast mijn welgemeende excuses hier voor, en neem het mij vooral niet kwalijk!

    ik ben sinds begin november weer BMW gaan rijden, dus voor de E39 had ik een A6 Audi, bij de dealer betaalde ik waarschijnlijk de hoofdprijs voor een reparatie.

    echter via het forum werd ik attent gemaakt op een specialist net zoals jij er een bent, maar dan voor Audi.

    Deze zit in Veghel, de naam zal ik niet noemen, maar die reageerde al precies zoals jij het doet, haast de helft goed koper met de uurtarieven, dan ook nog een stuk goedkoper met de onderdelen, die de dealer ook verkoopt, nog liggen de mensen te emmeren over de hoogte van de reparatie.

    Waar zijn we nu mee bezig, je bent al een stuk goedkoper, zeg gerust de helft, en zelfs dan is het nog te duur.

    Nogmaals mijn welgemeende excuses voor die vloekwoorden!!

    laat deze mensen a.u.b. naar de dealer gaan, dan zijn ze pas echt te beklagen.

    Trek het je vooral niet aan, beste Ruud!

    laat ze maar lekker doen.

    Kijk vooral naar de reacties van de voorgaande forum leden, dat zegt toch meer dan voldoende!

    Je weet zelf toch ook veel beter, hoe de vork in de steel zit!

    Zeikerds heb je overal, tussen elke tak van de bevolking, maar ook bij de automobilisten.

    Laat ze lekker gaan fietsen, dat is een heel stuk goedkoper!

    met vriendelijke groet,

    Ad

  • Vigilante

    ? zijn wij tovenaars ? Ja, voor vele die raad zoeken op dit forum verricht je wonderen daar er weinig mensen zijn die praktisch altijd wel een antwoord paraat hebben, een BMW tovenaar :D En wat betreft je prijzen, ik zou gek genoeg zijn om er voor om te rijden vanuit amsterdam want hier is alles verschikkelijk duur, de teller begint al bij 70 euro arbeidsloon (niet BMW Garage, wel specialist! Maar of zij ook zo goed zijn als jij? Niet iedereen kan toveren!!) (:D

    PS: de antwoorden van Ad en Rob530 zijn trouwens ook altijd erg bruikbaar, zijn dit je tovenaarsleerlingen? :P

  • Ad

    Hallo beste Vigilante,

    Dank u wel voor dit mooie compliment, dat is een hele eer.

    Het zou wel erg mooi zijn, om bij een dergelijk specialistisch vakman als Ruud, in de leer te mogen zijn.

    Van Ruud kunnen we zeer zeker nog heel veel leren, dat gegeven staat als een paal boven water.

    En volgens mij kun je best een stuk rijden om de auto bij Ruud in onderhoud te doen.

    Maar gezien dat er in onze omgeving een aantal goede vrienden van mij ook garagehouder zijn, zou ik het wel erg vinden om hun deur

    ineens voorbij te rijden, dat doe je de vrienden ook niet aan, het zou ook niet gepast zijn, ook al maak ik eigenlijk zelf uit waar ik naar toe ga.

    Maar ik kan dat niet over mijn hart krijgen, deze vriendschap hebben we al vanaf de lagereschool, en buiten schooltijd gingen we ook nog met elkaar om.

    verder ben ik ook wel vaak bij hun aanwezig, en steek ook wel eens mijn handen uit de mouwen bij hun, maar ook wel voor een bakkie koffie natuurlijk, haha, dat mag ook niet ontbreken.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • fsmit79

    Hoop dat Ruud nog kan lopen straks, met al die veren…..;)

  • Ad

    Nee, ik denk dat dat niet meer gaat lukken,

    dat word eigenlijk meer vliegen, denk ik.

    Ik hoop dat het niet gebeurt zoals men het altijd zegt, weer een veer in je ….!

    Ik durf het woord niet eens meer te noemen, hahahahahahaha!

    Prettig weekend allemaal, beste BMW vrienden.

    Met vriendelijke groet,

    Ad