Ik heb gezien dat mijn banden op de e46 wat aan de buitenkanten wat sneller weg slijten dan de rest vd band, die buitenrand sleufjes gaan tikje richting ietsje gladder.
ik pomp ze achter op 2,3 bar voor op2,1 bar bij 225/45/17 inch velgen niet extreem lijkt me met meerendeel 2 personen in een auto.
Middenvlak is nog prima.Mijn auto trekt zeer minimaal naar rechts- stuur ietsje naar rechts 1 cm dus is nagenoeg niets en blijft wel in de pas en recht als de weg van het midden vd weg naar rechts iets op loopt- hoe kan dit en heeft uitlijnen met zo'n nihile afwijking 1 cm wel nut?
Komt dit door iets te hard oppompen en is als dit buiten gedeelte iets te weinig profiel heeft een afkeur punt voor de apk terwijl de rest vd banden meer dan 3 mm heeft?
Normaal hoort de band opgepomt te worden voor 1,8 bar achter 2,0(bij minder als 4 personen- ik pomp hem dus standaard meer op voor in ieder geval 4 personen en extra koffers zeg maar) maar gezien het zuinige verbruik en grip is dit toch even een vraag van mijn kant hoe ik dit niet erger kan maken en binnen de apk regels blijf!
gr a hage