Gebruik van de choke

• Jaap

Mijn huidige BMW 316 uit 2005 gebruikt de choke bij een koude start, op zich klinkt dit logisch, mijn vorige BMW 316 uit 1999 had dit niet, ik vind hier nog geen verklaring voor? misschien dat jullie meer weten.

• Peter

Bij een injectiemotor is er geen sprake van een choke, maar een electronische injectie! En dat wordt gebruikt sinds ver, ver voor 1999.

• BMWMaX

Je hebt echt geen choke meer tegenwoordig hoor. Het is de electronica die bepaald wat de juiste mengverhouding is bij starten

Ook jouw 99'er deed dit niet anders.

• Jaap

Ik wist niet goed hoe ik het moest zeggen maar laat ik het zo zeggen de nieuwe auto maakt veel meer toeren dan de oude bij de start.

Nu heb ik begrepen dat het gaat om de juiste verbranding ivm het milieu, bij te weinig toeren zal de brandstof niet goed ontbranden.

• BMWMaX

De meer toeren zijn maar heel kort als het goed is. Starten, dan gaat de naald iets omhoog en zakt vrijwel meteen weer omlaag.

• Jaap

Nee, het is net vroeger met een automatische choke, dit duurt toch wel even, dit had ik met mijn oude uit 1999 niet.

Vandaar de vraag, nu hoorde ik wel over het milieu belasting te verlagen de motor meer toeren moet draaien voor de juiste verbranding.

• Rob530DH2002

Wellicht problemen met de stationairluchtregeling (bv. vervuild).