Ik dacht dat ik Ruud ooit heb zien schrijven dat tegenwoordig de accu als hoofdstroomleverancier geldt en de dynamo als oplaadstation fungeert.
Een op hol geslagen diesel….volgens mij slaat die pas af als de olie zover verbruikt is ( de motorolie ) dat de motor vast loopt. Een probleem dat zich kan voordoen als er gewoon teveel olie is aangevuld in de carter, dus boven het maximum peil. Ik ken iemand die het gehad heeft, de pool eraf hielp niets. De motor bleef maar lopen totdat hij vastliep met heel heel heel veel rookontwikkeling. Dat wil je echt niet meemaken met de BMW.
Kan ook gebeuren als de carterventilatie niet is gemodificeerd, de oorspronkelijke versie heeft een filter dat kan verstoppen, de modversie een olie-afscheider. De motor zuigt dan bij de oude versie olie uit de motor en draait dan als een ‘ouderwetse diesel’ op motorolie. Dus ook een commonrailmotor waarbij alles electronisch is, zal dan doordraven met of zonder stroom.
Hallo beste BMW vrienden,
Nee, dat wil je echt niet meemaken, een op hol geslagen diesel, het is best nog gevaarlijk ook, de motor kan uit een spatten.
Zo snel als mogelijk is, proberen af te wurgen, stil leggen.
Al eens gezien bij een vrachtauto, dan word je wel erg voorzichtig en probeer de motor in zijn versnelling en de remmen er op tot stilstand te brengen.
Heb je een automaat, dan heb je volgens mij een probleem, want de spanning weghalen werkt mijn inziens niet, gewoon omdat hij op motorolie draait.
Een dikke prop doeken die je tegen de inlaatbuis drukt, en niet naar binnen kan floepen, anders heb je een nog groter probleem!
dat blijft echt niet bij verschroeide doeken, denk ik !
Dus zorg altijd dat de carter ontluchting optimaal werkt, en dat de motorolie altijd ietsje onder Max staat ( een paar mm ).
Met vriendelijke groet,
Ad
Rob530DH2002 Schreef:
——————————————————-
> Ik dacht dat ik Ruud ooit heb zien schrijven dat
> tegenwoordig de accu als hoofdstroomleverancier
> geldt en de dynamo als oplaadstation fungeert.
als dat zo is dan heeft hij dat verkeerd begrepen.
denk er maar eens over na!
ik bedoel echt even goed nadenken!
in principe zou ruuds uitleg zoverre correct zijn dat de dynamo inderdaat de accu bijlaad,maar wat gebeurt er nu met de accu wanneer je van alles aanzet in de auto??
juist het verbruik stijgt,en het voltage daalt,de dynamo gaat dit verlies corrigeren door met een amperage gelijk aan wat er word afgenomen te gaan laden.
dus,als je in auto,s steeds meer verbruikers krijgt dan moet je een zwaardere dynamo gaan plaatsen enz enz
Vandaag even bezig geweest met de auto niets bijzonder, opeens was de accu leeg, met hulp van de buurman de auto weer gestart, nu is het zo dat de auto in toeren flink schommelt en de EML lampje blijft ook branden, ook de tijd is weg.
Ben bang dat het gereset moet worden.
Edit; De tijd leert dat de auto zich zelf hersteld, alleen de klok moet je zelf instellen.
Nieuwe accu besteld en geplaatst van Brega 62 Ampère ipv 55
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?