Ivm de aanschaf van een AGM accu, is mijn 70 Ah accu (onderdeelnummer 61218381730) ter beschikking voor overname.
http://link.marktplaats.nl/418074307
Zijn er gegadigden?
Stefan
Ik zal er wat “technisch” aan toevoegen. Een accu lijkt een accu. Maar in een BMW wordt hij bewaakt door een IBS (intelligente batterij sensor). Ik wilde geen risico lopen door zelf de accu te vervangen. En eerlijk is eerlijk, gemak diende de mens (de accu kostte 137,50 ex btw). Nu heb ik echter een AGM accu laten plaatsen. Zelf geleverd (besteld via accuweb) omdat het bij BMW voor dat type accu zo'n 70 euro ex btw duurder was (250 ex btw). Wat mij betreft is accuweb een aanrader. Alleen de BMW dealer moet wel gemotiveerd worden om een niet original BMW accu te plaatsen. Mijn prijs is een vraagprijs voor een originele BMW accu… dus voor iemand… zonder sores… 1:1 over te zetten, en er weer voor jaren vanaf te zijn. Als je naar de dealer gaat om je accu te vervangen, dan betaal je, als je pech hebt zo'n 200 euro… ook de computer uitlezen wordt standaard doorberekend (maar die had ik terug gekregen…. was een beetje te zot).
Beste BMW vrienden,
wat maakt het merk van een accu eigenlijk uit.
Onlangs de accu van mijn E39 vervangen 525 i touring, kosten van een nieuwe accu 79,00 euro.
Een onbekend merk kan soms net zolang mee gaan als een bekend merk.
Vaak komt een bekend merk gewoon uit dezelfde fabriek als de onbekende, enkel de verf en het loge is dan anders.
verder gewoon dezelfde garantie 2 jaar, geeft BMW zelf dacht ik ook, nu de onbekende accu die ik geplaatst heb geeft deze garantie ook.
In het verleden heb ik best goede ervaringen met onbekende merken, vaak gewoon 8 tot 10 jaar levensduur.
Soms ook wel eens 6 tot 7 jaar, de prijs is er naar.
Ik maak me daar niet zo druk over.
Zorgt u echter wel dat u de accu aan een druppellader hebt staan, raakt de accu leeg, helaas dan is hij ook waardeloos, hij blijft leeg ook al zal u hem willen opladen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb een Exide EK800 genomen (AGM en 10Ah meer dan oorspronkelijk). Ik heb daarna echter nog wel een test gezien waaruit blijkt dat er accu's zijn die nog beter zijn (Banner en Mastervolt). De verschillen tussen goed en zeer goed zijn echter niet spectaculair te noemen. De Exide is qua prijs prestatie prima in orde.
Waarom een AGM. Ik bemerkte, bij mijn vorige auto, en ook met de huidige dat na een vakantie, de accu vrij ver leeg was. De huidige auto gaf al een waarschuwing als ik de auto aan het wassen was en de radio stond een half uur aan dat de accu bijna leeg was. Op een bepaald moment schakelde ook de achterruitverwarming uit tgv het energiemanagement in de auto.
De BMW dealer adviseerde adhv mijn rijprofiel veel ritjes tussen de 5 en 10 km tov ritten van 20 km en 100km een AGM accu te nemen omdat deze sneller oplaad.
Ik moet echter zeggen dat ik het een raar verhaal blijf vinden omdat de accu geladen zou moeten kunnen worden als de motor enkel loopt met alle verbruikers aan. Daar moet de dynamo toch op gedimensioneerd zijn! We toekomst zal het echter uitwijzen.
StefanRaaijmakers Schreef:
—-
> Waarom een AGM. Ik bemerkte, bij mijn vorige auto,
> en ook met de huidige dat na een vakantie, de accu
> vrij ver leeg was.????????????? waardoor dan /hoe bedoel je qua water of stroom??
De huidige auto gaf al een
> waarschuwing als ik de auto aan het wassen was en
> de radio stond een half uur aan dat de accu bijna
> leeg was.
welke bmw heb je dan??
Op een bepaald moment schakelde ook de
> achterruitverwarming uit tgv het energiemanagement
> in de auto.
>
> De BMW dealer adviseerde adhv mijn rijprofiel veel
> ritjes tussen de 5 en 10 km tov ritten van 20 km
> en 100km een AGM accu te nemen omdat deze sneller
> oplaad. sneller oplaad ???? hoe dan??
de dynamo gaat laden en zodra de dampspanning bereikt is dan regelt de regelaar de dynamo output terug tot de accu niet meer dan14 volt (ongeveer)te verduren krijgt.
>
> Ik moet echter zeggen dat ik het een raar verhaal
> blijf vinden omdat de accu geladen zou moeten
> kunnen worden als de motor enkel loopt met alle
> verbruikers aan. Daar moet de dynamo toch op
> gedimensioneerd zijn!
klopt ook! de dynamo is degene die de verbruikers moet voeden NIET de accu deze werkt alleen als buffer en om op te starten.
waarom denk je dat de dynamo,s steeds groter van capaciteit geworden zijn.
We toekomst zal het echter
> uitwijzen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?