klemmend/vastzittend gaspedaal E46

• leon.embrechts

Hallo allemaal,

wie kan mij vertellen of uitleggen wat ik moet doen bij een klemmend gaspedaal 316i e46 bwj 1999?

Vaker moet ik echt goed trappen om het gaspedaal ingetrapt te krijgen.

Hij zit dan echt goed vast. Ook als je onder het rijden normaal afremd, koppeld en het gas even los laat wil hij ook geregeld weer vast zitten.

Dit is natuurlijk erg vervelend.

Alle info is welkom.

• Peter

Maak alles rondom je gaspedaal schoon en vrij (ook erachter bij het scharnier).

Werkt de rembekrachtiger wel naar behoren?

• Jaap

Kijk anders even naar de gas klep van de carburateur.

• Rob530DH2002

De ‘carburateur’? LOL

• Vakman Ruud

Afhankelijk van het type motor zijn er verschillende systemen.

Waarschijnlijk heb jij op het gaspedaal een potentiometer zitten, die elektrisch verbonden is met een potentiometer op de gasklep. (brug van Wheatstone).

Controleer de gangbaarheid van beide systemen.

Succes.

Ruud

• leon.embrechts

Bedankt voor de tips, ik ga morgen het een en ander uitproberen en laat wat weten.

• franstops

Heb hetzelfde gehad als de cruise control aan stond en ik trapte op de rem dan zat het gaspedaal vast, ik heb het gasklep huis uitgebouwd en de plaats waar de gasklep tegen het huis komt in close stand, schoongemaakt met scotch brite en toen dit nog niet perfect was heb ik de aanslagschroef van de klep “iets” versteld zodat de klep op de schroef stopt en niet tegen het huis. Er zullen nu wel reakties komen dat je hier absoluut niet aan mag draaien maar ik heb verder geen enkel probleem meer gehad maar je moet wel met beleid aan de schroef draaien.