BMW E28 520i AUT. E28 loopt 1 op 7

• robert

goedendag,

ik heb al eens een topic gestart over het slecht lopen van mijn E28 aut uit 1984 maar wil het toch nog eens aanhalen.

toen ik mijn auto kocht na half jaar stilstand liep deze perfect, echt er na een week begon de auto slecht stationair te lopen in zijn drive.

het leek dan net of de automaat van drive naar neutraal werd gezet maar dan 10 keer per seconde.

het toerental schommeld dus. ik heb inmiddels de bougies (laten) vervangen en probleem is al een stuk verholpen. tevens de verdelerklep na laten kijken maar die bleek in orde te zijn.

de BMW loopt 1 liter benzine op 7 kilometer. ik weet dat de fabrieksopgave (1984) 1 op 11 heeft gegeven. ik rijd op de snelweg 100 en houd me aan de snelheid op de provinciale wegen. verder met optrekken zo min mogelijk gas geven. ik had gedacht dat mijn auto 1 op 9 zou lopen maar 1 op 7 vind ik echt te gek. het is een 2 liter 6 cilinder. Weet iemand of dit normaal is? wat ik er aan kan doen? en of het aan de bougies ligt (verkeerde misschien)

alvast bedankt voor de info

groet!

robert

• Rob530DH2002

Als de auto een half jaar heeft stil gestaan is de kans groot dat het probleem zich in de brandstofvoorziening voordoet, dit gelet op de houdbaarheid van benzine (enkele maanden) Ik zou preventief het brandstoffilter vervangen en een reinigingsproduct toevoegen aan de benzine.

• Robert

ja maar de auto zou dan toch ook niet goed rijden als hij te weinig benzine krijgt? door een verstopt filter?

weet je waar deze zit?

groet!

• Rob530DH2002

Ik zie nu pas dat het probleem zich alleen in de stand Drive voordoet, ja dat maakt het lastiger. Automaatbakproblemen weet ik niet veel van, Ruud zal je vast meer kunnen vertellen.

• Sjors Teeuwen

Zijn de kleppen al eens goed gestelt? Dit scheelt namelijk ook in het verbruik. Het werkte in ieder geval bij mijn M30B30. Ik ging van 1 op 6 naar 1 op 8.

• robert

nee dat niet.

maar daarvoor moet denk de cilinderkop eraf?

kan het ook zijn dat er verkeerde bougies gemonteerd zijn?

toen ik de auto kocht deed hij het goed… echter na een tankbeurt begon tie voor het stoplicht te stotteren en te zuipen als een malle.

heb vandaag reinigingsmiddel in de benzine gegooit. dus hopen dat dit wat scheelt.

groet!