olie

• leo

Hallo Forum leden heb een vraag heb bmw 320i van bj 2002 benzine 6cil 170pk mijn vraag is als ik de olie pijlstok open trek ruikt de olie naar benzine ( misschien wel vermengd olie en benzine is dat normaal en 2e vraag hij verbruikt 1 liter op +-1500 km op 5w30 castrol olie is dat normaal ) km origineel 105000 dus dat is toch niet veel.

mvg leo

• Rob530DH2002

Eén liter olie op elke 1.500 km is wel veel, zeker als je meeneemt hoeveel die olie kost. Hoewel BMW zegt dat je pas actie moet gaan ondernemen bij een verbruik van méér dan 1 liter op elke 1.000 km zou ik bij jouw situatie al een onderzoekje gaan doen. Loopt de motor goed, verbruikt de auto veel brandstof, heb je een zéér sportieve rijstijl? Als de auto een hoog verbruik heeft bij een normale rijstijl moet je achterhalen waar dat door komt.

• leo

Hallo Rob bedankt voor je reactie ja hebt laatst nog onderhoud gehad maar ze kunnen niet vinden ze zeggen dat het normaal was bij Bmw en vraag me af waarom de olie naar benzine ruikt (best erg)

• Orientblau

Olie schraapveren niet goed?

Ik gok maar, wat is het brandstof verbruik?

Laat eens een compressie test uitvoeren, als je cilinders zijn versleten gaat ie veel olie verbruiken, misschien verklaart dat ook de (onverbrande) benzinelucht.

groet,

Martin

• leo

Hallo martin bedankt voor je tip brandsof verbruikt valt wel mee +- 1 op 10 dus die is redelijk maar die compressie test dat is een goede tip rest lrijdt de auto prima geen problemen

mvg leo

• Jaap

Dit vindt ik niet normaal? zeker voor een BMW met die KM stand.

Gebruik je wel de juiste olie en oliefilter?

• leo

Hallo Jaap bedankt voor je reactie ja gebruikt castrol 5w30 edge en olie filter dat doet de garage met onderhoud ja vind ook vreemd

mvg leo

• Jaap

Tja wat moet je daar van zeggen, heb nog wel even gegoogeld voor je,

Smeermiddel inhoud 6,5 liter

Aanbevolen product Specialsynth MSP 5W40

Gebruik: Normaal, ververs elke 20000 km / 24 maanden

Goede alternatieven Presteza MSP 5W30

Helar SP 5W30 LL-03

Ik zou zeggen probeer eens een andere olie, dit komt van Kroon olie waar ik zelf heel tevreden over ben.

• leo

Hallo Jaap bedankt voor de tip zal zeker bij de volgende olie bijvullen je tip opvolgen heb nou voor nood een keer shell olie gebruikt merk Hellix veel duurder dan de castrol olie

mvg leo zal je tip opvolgen

• Jos

Het merk olie maakt geen ene moer uit in dit geval. Veel eerder zal de dikte van de olie wat uit kunnen maken, maar bij een verbruik van 1:1500 is er toch wel iets anders aan de hand. Dus eerst zou ik de oorzaak proberen te achterhalen en pas daarna met olie gaan experimenteren.

Groet,

Jos