bougie's bmw e39

• maurice

Hallo,

Ik heb gisteren mijn bougie's van mijn bmw 520i excl eruitgehaald,en bekeken wat de staat van mijn bougie was.Ze waren nog in goede staat heb ze wel met een staalborstel mooi schoon gemaakt.Dit in het verleden ook wel eens gedaan zonder problemen.Nadien loopt mijn auto goed op benzine,maar beroerd op gas.Houd op gas soms in en slaat als ik stil sta uit.Klopt het als je een auto op gas rijdt (g3) andere bougies moet aanschaffen.En kun je deze bougies niet met een staalborstel schoonmaken.

groet,

maurice

• Vakman Ruud

De druk is de cilinder is dusdanig hoog dat aan de losse bougie niet te zien is wat de staat is.

De fabriek geeft aan dat met terug werkende kracht high power bougies moet worden toegepast.

Die zijn wel duur, maar gaan zeker 50.000km mee en zorgen ook voor minder brandstof verbruik.

Groeten.

Ruud

• maurice

Bedankt ruud,

Heb inmiddels al nieuwe bougies gekocht,maar het probleem blijft hetzelfde zoals eerder beschreven.Heb jij enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

• Rob530DH2002

Heb je de staat van de bougiekabels al gecheckt? Die hebben ook niet het eeuwige leven, het kan zijn dat er bij weglekken van spanning bij de ene brandstof eerder problemen ontstaan dan bij de andere. Zeker omdat je problemen erger waren nadat je aan de bougies (en dus ook aan de bougiekabels) had gezeten moest ik hier aan denken. Ik heb ooit zo'n slechte bougiekabels gehad dat je in het donker vonken uit de kabels zag overspringen naar de omgeving en bij vastpakken spanning voelde (en dat laatste mag dus echt niet, het was….shocking).

• maurice

Hallo Rob,

Deze zijn volgens mij zo op het oog goed,ga morgen naar een kennis die de auto kan uitlezen.

• maurice

Vakman Ruud Schreef:

——————————————————-

> De druk is de cilinder is dusdanig hoog dat aan de

> losse bougie niet te zien is wat de staat is.

> De fabriek geeft aan dat met terug werkende kracht

> high power bougies moet worden toegepast.

> Die zijn wel duur, maar gaan zeker 50.000km mee en

> zorgen ook voor minder brandstof verbruik.

>

> Groeten.

> Ruud

Hoi ruud,

Is het ook niet aan de kleur van de bougies te zien,heb namelijk een mooie link gevonden.

http://www.bougieshop.nl/ hier staat ook een link tussen met foto's wanneer een bougie evt moet worden vervangen.Ga van de week naar een kennis en dan kijken of het aan de afstelling ligt of iets anders is .Zou dat vandaag doen maar hij kon niet.

• Vakman Ruud

Je kunt aan de neus van de bougie zien hoe de verbranding verloopt.

Goed is koffiebruin

Wit wil zeggen dat het mengsel te arm is, maar dat is door de huidige milieueis bijna altijd en zeker op gas omdat daarbij de verbrandingstemperatuur hoger is.

Zwart is te rijk mengsel of ernstig olie verbruik.

Groeten.

Ruud

• maurice

ben er uit laten uitlezen,de nokas sensor was defect,maar heb de auto inmiddels niet meer heb hem ingeruild was ik toch al wel van plan.Heb meerdere bmw's nu al gehad rij nu een 535 met g3 installatie.Moet zeggen heb nog nooit zo'n fijne auto gehad.Heel veel luxe ligt als een blok op de weg komt mischien ook door m5 onderstel.

Bedankt in ieder geval voor jullie respons.

groet,

Maurice