lampje angel eyes vervangen / E39´01

• magnum

Het lampje van de angel eyes verlichting heeft het begeven

De bruine houder met bajonetsluiting uit het armatuur halen is geen probleem en het lampje komt wel los uit de bajonetsluiting van de fitting maar dan…..

a moet ik gewoon trekken met geweld met het risico dat het spul benden afbreekt of

b. moet ik de hele houder plus lampje vervangen

automat. groothandel had de lampjes std ook niet in het ass.

opm. als ik op realoem.com kijk zou het om de HB3 12V 60W gaan als ik het goed zie

• sander

hmm ik dacht dat het de hele houder is

gewoon even naar de dealer rijden

• Rob530DH2002

'gewoon even naar de dealer rijden'.

Verraajer!

(:P)

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

Als je het origineel wilt doen, dan dien je de gehele fitting te vervangen,kosten ongeveer 30,00 euro dacht ik gelezen te hebben!

Je kan het ook op een andere manier doen, koop dan een lampje van 10 Watt met de kleine bajonet fitting, je hebt deze echter ook in de 6 Watt variant, je krijgt dan enkel je gongetje te horen, en de melding standleugt prufen!

Vind je dit geen probleem dan doen.

je dient dan met een 2,5 mm boortje op het punt dat de 2 pinnetjes van de bajonet fitting een klein gaatje te boren op het randje van de refelctor.

Los wel even het lampje uit de fitting, zodat je deze iets schuin kan houden, en boor dan de gaatjes op het randje van de fitting.

Een nieuw lampje kost ook een goede 7,00 euro, het is dus wel een stuk goedkoper dan die 30,00 euro bij de dealer.

probeer dus na het demonteren van het lampje een Halogeen lampje van 10 Watt te verkrijgen, neem er dan ook gelijk 2 mee.

Het glas niet met de vingers aanraken beste BMW vrienden! Let daar echter wel heel goed op..

Let er echter wel op, het zijn LongLife lampjes! Dus gaan langer mee dan normale lampjes.

Ik heb het ook op deze manier opgelost, Philips heeft dit lampje in zijn programma.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

• sander

Rob530DH2002 Schreef:

——————————————————-

> ‘gewoon even naar de dealer rijden’.

>

> Verraajer!

>

> (:P)

haha jaah dat vind je niet leuk he rob????

weet je ik zocht vroegah ook vak naar goedkope oplossingen maar heb daarvan geleerd dat dat voor mij lang niet altijd het gewenste resultaat had.

dus op zeker moment heb ik besloten om niet te gaan lopen kloten en gewoon de juiste materialen gebruik.

en acht dat is soms wel duurder maar geeft mij wel een beter gevoel,zeker als ik in duitsland ben en met 240+ de autobahn teister.

nu zal het niet op een lampje hangen maar ach al dat gekloot voor die paar centen.

• sander

kijke anders even bij HLautomotive op de site en bestel gelijk led angelyeslampjes,die geven een mooie witte verlichting van je coronaringen

• Rob530DH2002

Goedkoop is vaak duurkoop maar niet altijd. Leuk detail, heb van de week een PDC sensor aangeschaft op ebay.de. Kosten € 29,99 + € 10,- verzendingskosten, bij de dealer kost dezelfde sensor € 115,-.

• sander

had t maar gezegd ik heb nog een hele set liggen

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

Nog eens even terug naar de lampjes van de Angel Eyes, het stadslicht eigenlijk!

Dit is toch een 12 Volt 10 Watt lampje, want ik zie/zag dar er vermeld staat 60 Watt, dat kan volgens mij niet.

Het is een lampje met een BA9 fitting, de op een na de kleinste bajonet fitting, die je wel eens in de oudere auto's zag zitten in de koplamp als stadslicht!

Ik had een verhaal vermeld, dat wanneer je de fitting uit de koplamp neemt, dat je het lampje even indrukt en een kleine slag tegen de wijzers van de klok in draait.

Dat je dan eigenlijk het lampje uit de fitting kon nemen, maar de reflector belemmert dit.

Kijk waar de pennetjes van het bajonetlampje zitten, teken dit puntje even af voor beide pennetjes, neem een accuboormachientje, en boor met een boortje van 2,5 mm op het randje van de reflector een gaatje tegen over elkaar, bij de puntjes van het bajonetje van de lamp.

Nu kunt u het lampje uit de reflector nemen.

Bel nu even naar Brezan, deze heeft dat 12 Volt 10 watt lampje in zijn programma zitten, en kost dus 7,60 euro per stuk! het betreft een bajonet lampje met een BA9 fitting.

Nu zijn er ook nog BMW's met een dergelijke fitting in de richting aanwijzers voorzijde, ook weer een BA9 fitting maar dan 12 Volt en 21 Watt, ook te leveren door Brezan, kosten per lamp 7,80 euro.

Wel even bellen of ze een van deze soorten op voorraad hebben, anders vandaag besteld, morgen ophalen!

Zo kunt u weer wat besparen op uw uitgaven!

Let wel op, dit zijn LL lampjes Long Life, en monteer de lampjes met een doekje, anders brand het huidvet in het glas, het schijnen Halogeen lampjes te zijn, volgens opgave.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

• magnum

nogmaals dank LL ja maar bij 388.000km is het wel klaar.

EU gaat met ingang van modellen die dit jaar op de markt komen verplichten om de hele dag verlichting te laten branden.

Als ze nu eerst verplichten dat consumenten het zelf moeten kunnen verwisselen en niet zoals 99-100 vw rijders eerst naar de dealer moeten. Daar hebben we meer aan.