Hallo beste BMW vrienden,
Nog eens even terug naar de lampjes van de Angel Eyes, het stadslicht eigenlijk!
Dit is toch een 12 Volt 10 Watt lampje, want ik zie/zag dar er vermeld staat 60 Watt, dat kan volgens mij niet.
Het is een lampje met een BA9 fitting, de op een na de kleinste bajonet fitting, die je wel eens in de oudere auto's zag zitten in de koplamp als stadslicht!
Ik had een verhaal vermeld, dat wanneer je de fitting uit de koplamp neemt, dat je het lampje even indrukt en een kleine slag tegen de wijzers van de klok in draait.
Dat je dan eigenlijk het lampje uit de fitting kon nemen, maar de reflector belemmert dit.
Kijk waar de pennetjes van het bajonetlampje zitten, teken dit puntje even af voor beide pennetjes, neem een accuboormachientje, en boor met een boortje van 2,5 mm op het randje van de reflector een gaatje tegen over elkaar, bij de puntjes van het bajonetje van de lamp.
Nu kunt u het lampje uit de reflector nemen.
Bel nu even naar Brezan, deze heeft dat 12 Volt 10 watt lampje in zijn programma zitten, en kost dus 7,60 euro per stuk! het betreft een bajonet lampje met een BA9 fitting.
Nu zijn er ook nog BMW's met een dergelijke fitting in de richting aanwijzers voorzijde, ook weer een BA9 fitting maar dan 12 Volt en 21 Watt, ook te leveren door Brezan, kosten per lamp 7,80 euro.
Wel even bellen of ze een van deze soorten op voorraad hebben, anders vandaag besteld, morgen ophalen!
Zo kunt u weer wat besparen op uw uitgaven!
Let wel op, dit zijn LL lampjes Long Life, en monteer de lampjes met een doekje, anders brand het huidvet in het glas, het schijnen Halogeen lampjes te zijn, volgens opgave.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad