restwarmte koud?

• fsmit79

Vanmorgen de restwarmte gebruikt, maar hij blaast alleen maar koude lucht. De airco stond uit, de motor was warm na 100km rijden, buiten was het 3 graden en de binnentemperatuur stond op 21graden. Ik heb m daarna voor de test even op 32graden gezet, maar ook dan blijft ie koude lucht blazen.

Wat kan ik daar uit afleiden?

• Rob530DH2002

De restwarmte wordt van het koelwater onttrokken door dit te laten circuleren door een electrische pomp (normaal dus de koelwaterpomp maar die draait natuurlijk niet als de motor niet loopt). Dus is de aansturing, zekering, bekabeling/stekkers of circulatiepomp zelf kapot. Uiteraard ook de warmwaterkleppen checken, die staan echter open als ze geen stroom krijgen.

• fsmit79

Zou het kunnen zijn dat ik bij de koelvloeistof verversen iets niet goed heb gedaan? Ik heb toen keurig de TIS gevolgd, uit mn hoofd op de heetste stand en de ventilator laag? In ieder geval zal ik maar eens gaan zoeken. Wel vreemd natuurlijk.

• Rob530DH2002

Bedoel je met restwarmte de warmte van het koelsysteem nadat de motor is uitgezet?

• sander

welhaast zeker dat de electrische pomp niet draait deze begeven het vaker.

luister maar eens goed onder de motorkap een de linkerkant van de motor

soms even een tikje erop met een dikke schroevendraaier helpt (even)

• vegito

Kachelkraan noemen ze dat. Ze gaan niet vaak stuk maar, wel een bekend probleem ook kan er lucht in je systeem zijn waardoor die niet goed op temp komt.

• Peter

Ik denk dat je gewoon met de standventilatie bezig bent, deze is koud!

Zo doet de mijne het ook en daarin zitten nieuwe waterkleppen.

• sander

vegito Schreef:

——————————————————-

> Kachelkraan noemen ze dat. Ze gaan niet vaak stuk

> maar, wel een bekend probleem ook kan er lucht in

> je systeem zijn waardoor die niet goed op temp

> komt.

nope het gaat hier om de pomp ,als het de kraan is die niet werkt dan word de kachel ook niet warm als de motor draait niewaar?

• sander

Peter Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat je gewoon met de standventilatie bezig

> bent, deze is koud!

> Zo doet de mijne het ook en daarin zitten nieuwe

> waterkleppen.

ook niet e39 heeft een optie die ervoor zorgt dat de kachel ongeveer een half uurtje warme lucht blijft geven nadat de motor uitgezet is.

om bijv de auto warm te houden tijdens >>……………

• Rob530DH2002

Een defecte kachelkraan blijft meestal open staan, ze sluiten namelijk zodra er stroom op komt. Dat betekent dus altijd warme lucht in je interieur bij een defecte kachelkraan.