scheurt in de handgreep

• fsmit79

E39 touring

Als je de deur opent en onderop de handgreep bestuurdersdeur buitenkant kijkt, zit daar een scheur in het plastic. De handgreep loopt ook niet soepel meer, overigens totaal plotseling. Duurt natuurlijk niet lang meer voordat dat helemaal doorscheurt en ik via de bijrijderskant naar binnen moet.

In de TIS ziet het er uit als een ontzettende priegelklus om de handgreep te vervangen. En op realoem krijg ik de indruk dat de handgreep samen met het mechanisme er achter bijna 200euro kost bij elkaar! Is me nog al wat!

Heeft iemand al eens zo'n klusje gedaan? Misschien maar op zoek naar een sloper, want heb geen zin om 200euro uit te geven aan zo'n ding.

• BMWMaX

Ik heb het laten doen omdat mijn handgreep zowel buiten als binnen kapot was.

Nieuwe originele handgreep binnen en buiten (inclusief spuiten in kleur) en montage kostte mij iets meer dan 170 euro

Het mechanisme is los van de handgrepen hoor.

Het spuiten is het duurst want een handgreep kost iets van 30 euro of nu inmiddels mogelijk iets meer

• fsmit79

Inderdaad, het valt mee. De dealer heeft ze zelfs op voorraad en kosten 46euro. Ik ga er maar eens even eentje halen. Enige is het gepriegel van vervangen, wat nogal lastig lijkt en met speciaal gereedschap moet. Dit weekend maar eens kijken. Moet zowieso eerst gespoten worden.

• fsmit79

Nou, echt een eitje om te vervangen. Hij is mooi gespoten en daarna was ik een half uurtje bezig. Deur paneel er af, airbag er af, isolatie aan de kant, koperkleurige schuif naar links tikken en los was ie. Terug zetten was net zo makkelijk. Via het kleine gat in de kopse kant vande deur was het me niet gelukt vrees ik. Om er achter te komen hoe het eigenlijk zou moeten (via dat gat dus) moet je toch via de binnenkant kijken hoe het werkt.

• Piedro

Ging dat schuifje er een beetje makkelijk af of moet je er flink op om slaan?

Ik kan het schuifje bij mij met een schroevendraaier een stukje verschuiven maar daarna zit hij muur vast.

• fsmit79

Klopt, als je goed in de deur kijkt, zie je dat het schuifje aan de kopse kant van de deur een lipje heeft dat achter de deur blijft hangen. Als de schuif niet meer verder kan, moet je dus even het lipje naar je tip trekken. Lastig bereikbaar, maar te doen. Daarna kan de schuif helemaal los.

• Piedro

Bedankt voor je reactie, was een gepruts maar is gelukt.

• fsmit79

Mooi, het is even goed mikken, maar daarna is het simpel.