Autobanden

• Orientblau

Hallo forumleden,

Op internet zie ik wel eens bandenleveranciers die banden kunnen leveren die stukken goedkoper zijn dan b.v. Kwikfit / Profile Tyre Center ATU enz.

Vaak staat erbij dat je ze kan laten afleveren op een montage adres. Op een band b.v. 225.55.60 (o.a. dunlop) kan het maar zo 60 euro per band schelen.

Mijn vraag is, wie heeft er ervaring mee en zitten er geen addertjes onder het gras?

En wat is het meest voordelige en betrouwbare adres?

Met vriendelijke groet,

Martin.

• Orientblau

Moet natuurlijk 225.55.16 zijn.

• Ron

www.autobandenmarkt.nl is er een.

Komen wel nog kosten bij voor het monteren, balanceren en de verwijderingsbijdrage voor de oude band.

Grtz Ron

• sander

is op zich niets mis mee ik heb alleen wel een keer de ervaring gehad dat banden van de autobandenmarkt.nl

op het randje zaten wat betreft houdbaarheidsdatum

dwz een autoband mag nog als zijnde nieuw worden verkocht binnen 5 jaar na productiedatum.

daar moet je dus op letten.

verder zou ik t niet weten.

maar ga eens vragen bij http://www.bandencentrum-nederland.nl/home_0.html

deze gast (ook al zit ie wat ver weg)heeft mij poerfect en zeer voordelig aan mn nnieuwe bbs velgen met dikke conti,s geholpen.

voordeel is dat deze de zelfde of soms betere prijzen heeft als die anderen alleen kun je bij hem de boel ook laten monteren (als je naar m toe gaat)

een aanrader.je moet alleen af en toe wat geduld met m hebben hij is alleen en heeft t soms wat druk,maar verder top!

trouwens op het www.z3forum heeft een van de leden ook een zaak in banden ,daar kun je ook gerust vragen.http://www.z3forum.nl/index.php?showtopic=10737

• willmilar

Je ziet op banden ook wel van die gekleurde stippen op de zijkant, heeft dat nog een betekenis.

• Orientblau

Hallo Sander,

Allereerst aan jou en alle andere forumleden de beste wensen toegewenst.

Bedankt voor je tip.

Ik kwam eigenlijk op de vraag omdat ik een Styling 33 (ex reservewiel) op marktplaats heb gekocht (moet er nog drie hebben ;).

Hierop zat een bijna nieuwe Dunlop sp sport 2000. Deze zal al wel wat ouder zijn maar er zijn geen droogte scheurtjes zichtbaar.

Mijn bedoeling is dan ook om als ik het kwartet compleet heb (zonodig) drie nieuwe banden te kopen ( Bij de Kwikfit zouden deze banden ongeveer 175 euro per stuk kosten).

Voor wat betreft mijn reserveband, zou het zo zijn dat indien een oude band geen scheurtjes vertoont en donker (kofferbak) is opgeslagen geweest

je deze in principe probleeloos (veilig) kunt gebruiken?

Wie het weet mag het zeggen :)

Groet,

Martin.