Boordcomputer van E-24 (6-serie):Wie weet dit.

• Rob

Hallo BMW-fans.

Ik heb al eerder verteld dat ik een 635 CSI heb gekocht van juni 1984.Hier zit wat werk aan.Ik heb besloten om aan de binnenkant (interieur) te beginnen.Toen ik de auto kocht,deed de boordcumputer het niet.Het is de grote boordcomputer met 12 knopjes (allemaal even groot).Naast het tastuur zitten aan weers-kanten 2 rijen met 4 kleine Ledjes.

Ik heb de boordcomputer gedemonteerd en voorzichtig uit elkaar gehaald.Het zag er niet verbrand uit,stonk ook niet branderig,en heb de boel in elkaar gezet.

Daarna heb ik de centrale regel-eenheid (links naast het stuurkolom) gedemonteerd.Hier heb ik met kleine schroevendraaiers de kast eraf kunnen halen.Mij viel op dat de zekering op de printplaat defect was (T 2,5A 250V).Deze heb ik vervangen.Vervolgens heb ik de boel voor testwerk gemonteerd.Ah,licht in de duisternis.Op het display begonnen 4 kleine puntjes te knipperen.Ik kreeg dit knipperen echter niet weg.

Wie weet hoe ik de computer opnieuw moet instellen ? Zelf heb ik geen instructieboekje.Nogmaals het gaat over een On Board Computer van de eerste generatie.Niet over de On Board Diagnosis.

Ik heb verder nog wat electrisch werk te doen.De speakerkabels liggen niet naar mijn zin.Verder heeft er een alarm ingezeten,maar deze is uitgebouwd.Sommige mensen……….

Wel handig als je de orginele bedradingsschema's erbij hebt.

• Rob

Hoeft al niet meer.Heb al het e.e.a. gevonden op www.bigcoupe.com

Wel alles in het Engels.Na de jaarwisseling gaan we weer een poging wagen.

Zalig uiteinde en pas op met vuurwerk.

Groetjes Rob.