alarm probleem

• BadaBing

Het volgende, het betreft een 528I uit 1997.

Ik ben 1 sleutel kwijt geraakt en nu heb ik de reserve sleutel gepakt maar hiermee lukt het niet om elektronisch de c.v en alarm uit te zetten.

Handmatig openen, deur open en het alarm gaat vervolgens 1 minuut ofzo af en de lampen blijven 3 minuten ofzo knipperen. Rijden gaat wel maar elke keer wanneer er nu een deur of kofferbakdeksel opengaat weer hetzelfde verhaal, alle toeters en bellen gaan af.

Bij de dealer zou dit geintje ongeveer 175-200 kosten. Zijn er geen andere mogelijkheden?? (wat in het boekje staat heb ik geprobeerd, maar herkend de sleutel ofzo niet) Bijvoorbeeld, de sirene eruit/eraf te halen? Kan iemand vertellen waar die zit??

Hopelijk heeft iemand een antwoord, rijdt nu echt voor schut, hahahah.

• ge39rard

Zit er een goede batterij in de sleutel? Heb je de bekende initialisatie procedure gedaan? Als de sleutel dan nog niet goed reageerd zou ik toch een nieuwe sleutel laten maken bij de dealer. Met een sleutel die op afstand niet meer werkt kan je het alarm niet ingeschakeld/ uitgeschakeld krijgen, door de deur op slot/open te doen, alleen de cv werkt dan Ik heb voor 140 euro ook een nieuwe sleutel laten maken omdat ik met mijn oude sleutel het alarm niet ingeschakeld kreeg wat ik wel belangrijk vond. Zou het helpen om de accupolen los te koppelen/?

succes Gerard

• Bada Bing

Hoi,

De batterij is vervangen en ik heb de procedure volgens het boekje gevolgd maar ook zonder resultaat. en ik weet niet of de auto uitgelezen moet worden wanneer de accupolen eraf zijn geweest.

• ge39rard

Bedoel je de procedure door de open knop drie keer in in te drukken en tegelijkertijd de sluit knop ingedrukt te houden? De accupolen kan je gewoon loskoppelen. Als dit niet helpt zou ik naar de dealer gaan om de auto een reset te geven zodat de auto niet elke keer op het alarm gaat . Dit kan nooit veel kosten

Gr Gerard

• BadaBing

ja idd. die methode. Weet jij eigenlijk waar de sirene zich bevindt, haal ik die los is het probleem voor nu ook even weg.

• ge39rard

Ik zou niet weten waar de sirene zit, helaas

• BadaBing

Het probleem is opgelost. Als je voor de auto staat zit de sirene links achter de wielkast ter hoogte van de achterlamp. Met een beetje gefriemel kan je er (met moeite) bij komen en vrij simpel de draad los koppelen. Het probleem is dan nu (tijdelijk) opgelost. Enkel bij het in en uit stappen blijven er wat lampen knipperen enkele minuutjes.

• ge39rard

Dat is dan mooi opgelost. Mijn oude e39 weigerde ook weleens open te gaan met het alarm erop. Na enige tijd deed hij het dan weer, heel vaag.was dat. Soms had ik er een hele tijd geen last van en dan ineens kwam die storing

Gr Gerard

• Sjors

Ik had laatst ook een zefde probleem met het oude alarm DWA en infrarood afstandsbediening dat er niet af ging. Gelukkig kun je met het nieuwe alarm in ieder geval toch nog rijden. Dit ging bij mij niet. Ik had de sleutel laten vallen waarna mijn c.v. het niet meer deed en met de sleutel is het alarm niet uitschakelbaar. Na lang geklooi heb ik toen met DIS het alarm er af gekregen door het storingsgeheugen te wissen. Ik heb eerst vanalles geprobeerd maar alleen met DIS kom je in het alarmsysteem. Dus moet je iemand vinden die DIS heeft en het dan laten resetten. Je kunt de auto dan weer gewoon met de sleutel afsluiten en open maken maar je moet er wel op letten dat je bij het sluiten de sleutel niet te ver doordraait want dan springt ie weer op alarm. Anders zit er niks anders op dan een nieuwe sleutel te bestellen.

• Jaap

In de handleiding staat dat je tenminste om de halfjaar je reserve sleutel een keer moet gebruiken, ivm met de accu die er in zit om alle optie's te kunnen gebruiken, weet alleen niet of dit nu van toepassing is.