Ik zou bij een sloper een lichtschakelaar halen. Die zal toch niet duurder zijn dan enkele tientjes.
Als die de storing niet veroorzaakt kun je hem teruggeven.
Sommige slopers doen moeilijk bij retourneren van elektrische onderdelen.
Voor het ophalen bij de sloper zou ik de schakelaar demonteren, en alles wat je daarvoor hebt moeten losmaken zo nodig weer provisorisch vastzetten. Trek de kabelstreng door het gat en sluit de stekker weer aan op de schakelaar. De kabelstreng is meestal lang genoeg. Laat de schakelaar maar in de lucht hangen.
Op de parkeerplaats van de sloper haal je de schakelaar van de stekker, je haalt de nieuwe en druk die op stekker. Als de storing blijft optreden kun je de schakelaar meestal wel teruggeven omdat je het terrein niet hebt verlaten. (Natuurlijk vooraf even bespreken met de sloper)
Dat lijkt me eenvoudiger dan het uitvoeren van test werkzaamheden. Daarvoor heb je het elektrische schema nodig. Dit schema staat in het boek “Vraagbaak BMW xxx” Als tenminste voor jouw type auto ooit een “Vraagbaak” is gedrukt. Die vraagbaak boeken vind je nog in de bibliotheek. Als het boek niet aanwezig is bij de bibliotheek in de buurt, kan het bij een bibliotheek elders in Nederland worden opgevraagd. Als je het schema hebt weet je aan de hand van kleur van de kabels waar ze naar toe lopen.
Als je geen schema hebt is testen zeer moeilijk je weet niet wat je doet als je twee kabels met elkaar verbindt. Je kunt meer kapot maken dan nu kapot is.
Die storing van jou is zo vreemd, vooral omdat de accu wordt leeg getrokken, dat ik niet weet wat je zou kunnen testen.
In elk geval zou ik uit gaan van de stekker. Daar komen alle kabels bij elkaar. Eerst moet je uitvinden welke kabel de spanning levert.
In de gaatjes van de stekker kun je een stekkertje steken van het rode V-type dat je midden in het doosje ziet.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.regenboog-electronica.eu/uploads/tx_incoshop/203662.new.jpg&imgrefurl=http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php%3Ff%3D35%26t%3D13326&usg=__NfIYMmk3QuEsV_tG78I-vJ98Fvc=&h=990&w=1197&sz=677&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=q3rDj1f_S3t1cM:&tbnh=145&tbnw=175&prev=/images%3Fq%3Damp%2Btangen%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D994%26bih%3D607%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=304&vpy=243&dur=155&hovh=204&hovw=247&tx=108&ty=135&ei=OfMcTf-1GpC38gPvtdSDBw&oei=OfMcTf-1GpC38gPvtdSDBw&esq=1&page=1&ndsp=12&ved=1t:429,r:5,s:0
Een van de twee pennetjes moet je afknippen. De andere past in de stekker.
Als je een test-kabeltje maakt met aan elke kant zo'n klein stekkertje kun je de uiteinden in de stekker van de lichtschakelaar steken en zo kijken wat er gebeurt als je kabels doorverbindt. Maar nogmaals, als je geen schema hebt weet je in feite niet wat je doet en kun je nog meer kapot maken dan nu kapot is.