rook bij kickdown E39 523

• rick

vraagje,

ik kwam er net achter dat als ik de kick down in trap van mijn 523 E39 er behoorlijk wat (witte volgens mij) rook uit de uitlaat komt, moter was al netjes op temp. merk verder geen verschil met vermogen of anders… verder rookt de auto niet…

iemand een idee?

alvast bedankt.

gr

Rick

• Jos

Witte rook ? Weet je het zeker ? Dat zou Koelvloeistof kunnen zijn dat lekt. Kijk eens naar de stand van de koelvloeistof, daalt die snel, of moet je vaak bijvullen ? Het kan ook zijn dat met dit koude weer de pluimpjes (condens)uit de uitlaat nu meer opvallen en is er gewoon niets aan de hand.

Zwarte rook zou een te rijk mengsel kunnen zijn, maar dat zal het zo te zien niet zijn. En zou je ook niet in de war kunnen zijn met (licht)blauwe rook wat dan weer verbrande olie zijn. Hoe is het met de stand van het oliepeil, moet je bijvullen ?

Hoe loopt hij verder, trekt ie normaal zonder schokken oid ?

• sander

mmwah een beetje witte rook uit de uitlaat met de huidige temperaturen hmmm zal niets zijn

rijd de boel maar eens goed warm dus bv een half uurtje 120kmu en dan nog eens kijken

natuurlijk altijd wijs om je niveau van de diverse vloeistoffen in te gaten te houden.

• rick

ik denk toch ook dat het met de lage temperaturen te maken heeft, het niveau van de koelvloeistof is na 7500km nihil gezakt en het oliepijl blijf ook al het zelfde aantal kilometers op pijl!

maar bedankt voor de tips!!

gr

Rick