waterverlies

• rinus

heb nu in 3 maanden 2 keer een halve liter water bij gevuld heb nu een beetje wit spul in de olie vuldop rij op gas een e46 316 van bouwjaar 2004 heeft 137000 km weg nu loop gewoon netjes stationer rookt niet heeft iemand een iedee gr rinus

• Vakman Ruud

Een beetje vloeistof verlies is niet zo vreemd en hoeft niets te betekenen.

Vaak is het zo dat er een evenwicht ontstaat in het niveau. Dan zou je steeds bijvullen wat er weer uitgeperst wordt.

Koop voor alle zekerheid een nieuwe radiateurdop bij de dealer.

Aan de onderkant van de dop staat de overdruk b.v 140 dat is 1,4 bar.

Groeten.

Ruud

• rinus

bedankt ruud maar dat kleine beetje wit spul aan de olievuldop rij er elke dag 55km mee naar het werk dus denk ik dat de motor warm genoeg word. denk dat ik voor de zekerheid een afspraak met de garage maakt bvbd voor de reactie rinus

• sander

dat beetje wit spul is gewoon condenswater ,in de meeste gevallen

ook als je wat langer rijd elke dag

helemaal als je met synthetische olie in het carter rijd.

• rinus

ben vandaag in de garage geweest en waterverlies was een waterslang van de kachel die lekte de olie vernieuwd nieuw oliefilter er op en klaar is de auto weer iedereen bedankt voor de info rinus

• sander

oh ok?

maar hoe komt dat “kachel water”dan in je carter?

als dat al zo was.

• Rob530DH2002

Hij bedoeld dat ie ook gelijk een olieservice heeft laten uitvoeren.

:)

• rinus

de garage zegt dat er vocht in de olie komt door te weinig kilometers mee word gereden zo ongeveer 50 km per dag uit voorzorg de olie ververst verder niets om zorgen over te maken zeggen ze daar laten we aannemen dat het dat is de toekomst zal het leren ik zal jullie er van op de hoogte houden bedankt voor alle info groeten rinus

• sander

tja ik vind 50km per dag nog niet eens zo weinig hoor ik rij net aan de helft woonwerk

maar geloof me zowat alle automotoren hebben een paar druppels water aan de vuldop en in de vulopening hangen.

maak dit gewoon af en toe schoon ,verder geen nieuws

pas als je merkt dat de olie aan de peilstok grijs of beige begint te worden heb je echt problemen.

het is echt alleen maar wat condenswater.

• Ron

Daar geloof ik dus helemaal niets van.Volgens mij ben je gewoon getild voor die wissel mits het er nog geen tijd voor was.