Accu leeg e39

• Beni

Hallo,

De laatste 2 maanden heb ik regelmatig problemen met het leegtrekken van mijn accu.

Sporadisch start ie de ene ochtend wel en dan weer niet.

Meneer van ANWB zei dat mij accu en dynamo goed zijn en dat ik ergens een lekkage heb.

Is dit misschien een bekend probleem bij een 525tds touring uit 2000?

Bmw garage vraagt 60euro per uur en weet niet hoe lang de diagnose gaat duren.

Zou enorm geholpen zijn als iemand mij uit de brand kan helpen.

Alvast dank,

Beni

• Rob530DH2002

Dit is al jaren een bijna wekelijks item op dit forum, het gaat (meestal) om een defecte voorschakelweerstand van de aanjager, ook wel egel genaamd, meer info: gebruik de zoekfunctie rechtsboven.

• fsmit79

De ‘egel’ is waarschijnlijk inderdaad kapot. Je kunt die makkelijk zelf vervangen, prijs bij de dealer is ongeveer 80euro en het onderdeelnummer kan je ook vinden in de draadjes die je vindt, als je zoekt op ‘egel’.

Succes!

• henk

Wat Rob en fsmit schrijven is waar. Tot 2 maal toe werd er een nieuwe accu geplaatst. Bleek te zijn wat bovenstaande vermelden. Helaas heeft mij dit wel mijn navigatie gekost, omdat ik mijn auto ging starten met een startbuster. Is een bekend probleem bij de E39.

• Orientblau

Hallo,

Een startbuster is dat hetzelfde als zo'n jumpstarter, en gaat daar je navigatie van kapot????????????

Nooit eerder gehoord.

Groet,

Martin