BMW 1 serie, DRAMA !!

  • broekmeijer

    Ik herken het, ik heb mijn 1.16i uit 2005 2 jaar geleden gekocht bij officiele bmw-dealer waar toen zo een 47.000 km op stond. Ik was 2de eigenaar en altijd onderhouden bij dezelfde dealer. Eind juli dit jaar 2013 bracht ik hem binnen voor een grote beurt kostenplaatje 1475euro incl.4 nieuwe banden. Inmiddels staat er nu 72000km op de teller en mijn auto begon raar te doen. Hij begon stationair niet goed te lopen en een kwartier later begon de auto te pruttelen, en vreemd begon te schakelen of dat ik in een te hoge versnelling zat, hij klonk ook anders het voelde of dat hij op 3 poten liep en viel uit bij het stoplicht. gelukkig was ik dicht bij huis want hij viel uit ik kon hem opnieuw starten en reed nog zo een 100mtr en stapte uit. ik dacht dat het te maken had met vuil in mijn injectie. De volgende dag dus een busje injectiereiniger gekocht en bij mijn benzine gegooid. Toen ik mijn auto wilde starten bleef hij aanlopen en de auto begon te schudden en startte NIET meer. Ik mijn dealer opgebeld en het verhaal uitgelegd en hij stelde voor om heb op te halen voor 17 euro. Dit heb ik laten doen…..eenmaal in de garage belde ik op en zeiden ze dat het geen elektrische storing was ,maar een mechanische.ze hadden de vermoeden dat het aan mijn distrubutieketting lag.ik heb research gedaan over mijn model en mijn schoonbroer werkt bij bmw nederland en heeft tegen mij gezegd dat er inderdaad een terugroepactie is geweest op dit model rond het jaar 2008. ik het bericht afgewacht van de garage en lag inderdaad aan de distrubutieketting. Hierbij vroegen ze of dat ze mochten verder handelen aan de motor omdat ze er zeker van zijn dat het vervolgschade heeft opgelopen. ik antwoorde hierop ik weet dat er een terugroepactie is geweest op dit model, en vroeg ofdat mijn auto was binnen gegaan en binnen no-time waren ze ineens op de hoogte en hadden ze het papier voor hun neus liggen dat inderdaad mijn auto in 2008 is binnen gegaan bij hun. Ik zei dat dit niet normaal is dat het na een 45000km alles in de soep loopt. De werkplaats receptie gaf toe dat het niet zou mogen. ze gaan het nu voorleggen aan de garantie service…….

  • oldjaggy

    Beste,

    Ben een tijdje niet actief geweest op dit forum, maar hoe is dit afgelopen ?

    Oldjaggy

  • Marnix

    Mag ik nog even toevoegen:

    Fiasco In Auto Techniek

    Fiat ; Feestelijk Ingericht Apen Tentje

    Futloos Idioot Antiek Trommeltje

    Het alleen opnemen tegen een conglomeraat is vrijwel onmogelijk, de huisadvocaten van die hut schilderen je als een hoer af.

    Wat wel kan helpen is een website oid beginnen en hopen dat BMW procedures tegen jou gaat aanspannen, Begin 2002 begonnen een paar ontevreden Inholland brugpiepers de site ‘injeholland.nl’ en de media pikte de ruzie op. Het rommelt nu al 10 jaar bij Inholland. Conclusie: moeilijk maar niet onmogelijk.

  • Marnix

    Ik opende vanmorgen de gratis metro krant en moest meteen aan jou denken.

    Er zit namelijk een rubriek in waarin ze schrijven over consumenten zaken, je cases word breed uitgemeten en ze vragen de tegenpartij om opheldering.

    Ik heb nog niet eenmaal meegemaakt dat een bedrijf halstarrig bleef vasthouden aan zijn/haar standpunt.

    Pagina 6 onderaan, ik zal mijn exemplaar bewaren mocht je interesse hebben.

  • oldjaggy

    Een BMW is vooral emotie en geen kwaliteits product meer.

    Je koopt een BMW voor het imago (snel, sportief) maar slechts enkelen rijden in de hele snelle versies van de 1 ,3 of 5 serie, de meeste in een gewone variant.

    Denk dat een Fiat , Opel of Mazda niet veel beter of slechter is dan een BMW.

    Ik rij nu in een 1 serie van 2005 met 30.000 km op de teller dus hou hem nog wel een tijdje, weg doen is pas echt geld weggooien.

    Denk niet dat ik ooit nog een BMW zal kopen trouwens

  • Marnix

    Bij andere merken gaat het ook zo hoor.

    Met een auto , zeker 2e hands moet je een dosis geluk hebben.

  • Skittle

    Wij hebben alleen maar drama gehad met onze BMW 118d

    tweede hands gekocht, na drie jaar opeens de hele motor aan gort. Iets met een cilinder die vast zat.

    volledig nieuw motorblok er in, duizenden euro’s. Twee jaar later opnieuw gedonder met de koppakking waardoor wederom voor duizenden euro’s gerepareerd moest worden terwijl de auto nog maar 4500 waard was

    gevalletje Total loss

    heerlijke auto om in te rijden

    maar voor ons nooit meer!