vervuilde diesel

• Louis

Ik zit met het volgende probleem: Na het tanken van diesel bij de Makro (22 november) waarbij de pomp vreemde geluiden maakte en de diesel met horten en stoten de tank in kwam (ben gestopt na ca 15 liter) De auto begon bij het eerste stoplicht al te bonken en ik kon nog niet mijn werk bereiken, op 1 km afstand. De dag erop startte de auto niet meer, af laten slepen door de ANWB en naar een garage gebracht. Daar bleek dat alle 6 de verstuivers potdicht zaten en om die reden deed de auto uiteraard niets. Ik wil de Makro gaan claimen, heb het bewijs van tanken en op dat moment waren ook monteurs bezig met andere pompen. Heeft wellicht iemand daar ervaring mee gehad de laatste tijd??

• Ad

hallo Louis,

Heb je een rechtsbijstand verzekering,of misschien is “De Ombudsman ”wellicht iets.

Kijk daar eens wat uw kansen zijn daar.

Zij weten onverhoopt te vertellen wat u allemaal kan doen, om uw gelijk te halen.

ik wens u alle succes toe, die maar toe te wensen is.

Neem er echt de moeite voor om uw rechten te behalen, ik geef u groot gelijk.

Probeer ook te achterhalen of er nog meer gedupeerden zijn, dan staat u nog veel sterker.

met vriendelijke groet,

Ad

• Louis

Dank je wel Ad, dat ga ik zeker proberen.

• ge39rard

Wat een verhaal zeg, succes ermee

Gr Gerard

• Louis

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om Makro Amsterdam. Als alle 6 de verstuivers ineens stuk gaan dan kan het maar 1 oorzaak hebben, de slechte pomp en diesel die er met horten en stoten uitkwam. ANWB en mijn garage zeggen hetzelfde.

• Ad

Hall Louis,

de ANWB is een onafhankelijke instantie die men wel serieus zal nemen bij dit soort onderzoeken, dat heb je in elk geval perfect uitgevoerd, om deze daarbij te betrekken, de Dekra is ook een dergelijke instantie voor dit soort onderzoeken.

Laat de kaas niet van uw brood eten, maar ga voor uw rechten.

Ik mag dus ook aannemen dat er een technisch rapport is opgemaakt door de ANWB, dan bent u in elk geval alles van voor.

Zoals ik nu kan bedenken hebt u toch een sterke troef in handen, en hoop dat dit beloond zal worden.

De tegenpartij zal natuurlijk trachten dit onderzoek te ondermijnen, maar laat u niet zenuwachtig maken, en probeer u gewoon geheel schadeloos te laten stellen, hun pomp installatie heeft dit veroorzaakt volgens de technische inspectie van de ANWB, dus ik mag aannemen dat de Makro ook de eigenaar is van dit pompstation, tenzij er een andere partij er bij betrokken is, maar dat zal u waarschijnlijk heel snel vernemen vamn de makro.

Ik wens u veel succes toe.

met vriendelijke groet,

Ad

• Rob530DH2002

Ik zou wel eens willen weten wat je verstuivers heeft doen verstoppen en waarom je brandstoffilter dat niet heeft tegengehouden. Overigens zou je ook nog in een lokaal krantje kunnen adverteren (en/of briefjes ophangen bij supermarkten) met de vraag of er meer gedupeerden zijn, dat maakt je zaak sterker.

• Frans

heb 3 mei 2012 zelf vervuilde diesel getankt bij de SHELL in Kerensheide / Elsloo volgens de ANWB en de Mercedes garage, zelfs de ANWB had de pompbediende geadviseerd de pomp te sluiten, ik had zelf nog met SHELL gebeld en alles uitgelegd en kreeg de dag erop een mailtje terug, “ik was de enigste met dat probleem” (kan ik dus nooit controlleren) en verder zou hun dus niets te verwijten zijn. BEDANKT SHELL !!!!

maar de garage moest mijn systeem spoelen en nieuwe filter monteren en schone diesel erin gooien, kosten 420 euries

conlusie> al constateerd de ANWB en de garage dat er vervuilde diesel in je tank zit kun je nooit wat beginnen tegen SHELL en volgens mij tegen geen enkele pomp