DSC foutmelding e61

• diederik

vanmiddag storing gekregen op dashboard, een waarschuwing van de DSC (Dit samen met een oranje driehoek met uitroepteken in en daarrond een pijl). Na stop en start van het contact is het probleem opgelost, en niet meer teruggekomen.

Wat zou het kunnen zijn? Is het nodig dit na te laten kijken?

• diederik

Mocht het helpen: ik heb 3 weken terug winterbanden + velgen eronder laten zetten. Een ander bandenmaat weliswaar. Kan dit ermee te maken hebben?

Ik heb pas vandaag deze melding gehad, anders lijkt het me dat ik er eerder last van zou moeten hebben.

Leek me toch handig om dit te noemen voor de volledigheid.

Dank alvast voor de reacties.

• ge39rard

Misschien een sensor probleem. De sensor kan vuil of kapot zijn zodat er een storing optreed. Met het oog op de gladheid is het wel verstandig om de auto uit te laten lezen want de DSC is wel belangrijk en die moet wel goed functioneren. Ik heb met mijn oude e39 een ASC storing gehad wat ook regelmatig aan de orde is hier. Dan gaat er ook een geel driehoekje branden met een ronde pijl erin. Ik had toen een sensor kapot. Probleem van de e39. In het slechtste geval kan de ABS module kapot zijn. De bekende ASC + ABS storing. De DSC is wel iets anders dan de ASC maar ik denk wel dat je het in dezelfde richting kan zoeken. Bij mij ging in het begin het lampje ook sporadisch branden en meestal in een bocht en hij ging later gewoon weer uit, maar dit lampje ging steeds vaker branden tot uiteindelijk de auto ook schokkerig ging remmen.

gr Gerard

• ge39rard

Wat je ook nog zou kunnen proberen is, even flink met een hogedrukspuit achter de wielen te spuiten. Dit heb ik ook weleens gelezen hier

• diederik

Ben vandaag langs de dealer geweest. Ze hebben het e.e.a. uitgelezen, maar niets kunnen vinden… Geen error message gelogd.

Zou ik nog wat verder moeten kijken, of ervan uitgaan dat er ook niets aan de hand is?

• ge39rard

Ik zou dan nog maar afwachten of het lampje vaker gaat branden. Als dit niet gebeurt dan zou ik me er geen zorgen om maken. Misschien slecht kontakt geweest

gr Gerard