ervaring met winterbanden

• Diesel

Wauw..allemaal Michelin Alpinisten hier, had ik niet gedacht vanwege de prijs bedoel ik dan, ik heb ze ook Alpin 4. Bedenk voor winterbanden ook de rijeigenschappen van de band bij droog en nat weer want dan moeten ze ook goed presteren, bij sneeuw is niemand snel….al is het maar door je medeweggebruikers.

Je kunt voor het geld overigens beter iets meer investeren in een goede winterband bij extreme weersomstandigheden dan veel investeren voor een zomerband onder minder extreme weersomstandigheden - mocht je nog voor de keuze van deze investering staan;)

• Rob530DH2002

Ik woon in Zuid-Limburg en voor het eerst in mijn auto-rijbewijs-leven (23 jaar rijbewijs) heb ik sneeuwkettingen nodig gehad, ben vandaag al een paar keer geduwd door mensen die me zagen klooien om weg te komen, niet normaal meer. Gelukkig ziet de politie het door de vingers want het mag eigenlijk niet, dus nu maar eens Marktplaats gaan afstruinen voor een set want je voelt je echt gehandicapt als je auto opeens niet meer kan wat je van 'm gewend bent.

• ge39rard

ik heb gisteren de Michelin Alpin's onder de auto laten zetten en vandaag ben ik door een flink pak sneeuw gereden. wat een verschil is dat vergeleken met de zomerbanden in de sneeuw. Ik had dit al jaren eerder moeten doen. ik heb ook bewust voor de Michelin's gekozen omdat dit toch één van de beste winterbanden zijn en zeker met de achterwielaandrijving wou ik toch opzeker gaan en niet voor een onbekend B merk.

Gr Gerard

• ge39rard

Dat gevoel had ik een paar weken geleden toen de zomerbanden er nog onder lagen. Ik kon bij het stoplicht nog maar net weg komen op een weg waar het net een paar uur had gesneeuwd. Toen ik later bijna op plaats van bestemming was kwam ik zo'n lekker stijl drempeltje tegen. Dat kon de bandjes 255 achter dus niet aan. Dan voel je je ook flink klote. Ik was het helemaal zat met dat glijspektakel. Vandaag kon ik met de winterbanden lekker door de sneeuw crossen. Hier in het oosten is wel wat minder gevallen dan in Limburg maar hier ligt nu ook een aardig pak sneeuw. zeker hier op de b- wegen wordt niet gestrooid. Ik had het gelezen van die sneeuwkettingen in Limburg, bizar gewoon

Gr Gerard

• ge39rard

Welke banden had jij onder je auto? Ik las dat de winterbanden het ook niet meer aankonden

• Rob530DH2002

Gewoon zomerbanden en dan ook nog es van die goedkope uit Indonesië (Accelera), zijn nog van de vorige eigenaar en heb er al bijna 100.000 km mee gereden. Omdat we vele jaren miezerige winters hebben gehad heb ik nooit winterbanden overwogen, maar bij dit soort winters wordt het verhaal anders… Anderzijds, als de sneeuw zo hoog ligt als hier zijn sneeuwkettingen nodig om nog een beetje normaal vooruit te komen.

• edho

Fijn dat je er gelijk profijt van hebt en het enorme verschil kunt ervaren.

Ook ik vind ze elke euro waard. Ik ga met meer vertrouwen op weg.