Schudden E39 bij lage snelheden

• Sidney

Mede liefhebbers,

Mijn 2003 E39 (benzine, automaat) schudt bij lage snelheden (<60 km/hr), zowel met winter als zomerbanden (beide sets zijn originele BMW velgen, de Vredestein winterbanden is nog geen 3000 km mee gereden). Het lijkt of het van achter komt - het stuur trilt niet. Remmen heeft geen invloed, gas geven of lossen ook niet.

Ik heb bij recentelijk groot onderhoud de (Duitse) BMW dealer gevraagd er naar te kijken; de auto is opnieuw uitgelijnd (was nét buiten de voorgschreven waarden) maar dit heeft niet geholpen. Ze hebben de winterset ook specifiek uitgebalanceerd. De km stand is slechts 141k, maar misschien dat er toch onderdelen aan vervanging toe zijn (dempers, rubbers, hardy-schijf?).

Misschien focus ik me er teveel op, maar ik ben erg precies met mijn auto's - dus heeft iemand suggesties? Ik kreeg een (gratis!) E61 leenauto mee (530D), die schudde ook, maar een stuk minder trouwens.

Alvast bedankt,

Sidney

• Winbonus

grappig dat je er over begint.

Mijn e34 station hobbelt ook onder de 60km. Ik dacht dat het aan de uitlijning lag maar na het uitlijnen hobbelt hij ook nog steeds.

Ik rij elke dag door wassener op een nieuwe 50km weg en daar valt het me helemaal op.

Ik ben benieuwd wat hier aan te doen is…

• rene

ja ook ik heb daar last van rij met 520 d touring en heb een draagarm laten vervangen vooraan daarna is het mij opgevallen dat deze schud bij lage snelheid ,is niet uitgelijnt en daar zit misschien het probleem doch na jou verhaal te lezen betwijfel ik dat het daar door zou komen , vind het raar dat ik er veel meer last van ondervind op nieuw wegdek dan oud wegdek , heb jij al de oplossing gevonden of weet iemand anders misschien de oplossing hiervoor ,groetjes

• Winbonus

over 2 weken is mijn monteur weer terug van vakantie en kan hij er naar kijken.

Is misschien een probleem aan de hulp pitman arm. Er zit een kleine speling die van mij aan de linkerkant. Die bij de stuurkolom zit totaal geen speling.

• Sidney

nog geen oplossing - door het winter weer en 3 weken vakantie (:D) nog nauwelijks gereden de laatste tijd…

ik vraag een kennis die veel met Audi's doet eens of hij kan kijken - hij moet wel wat gewend zijn ;)

• sander

misschien een kromme flens van een achterwiel

dan zul je een nieuw lager en flens moeten laten plaatsen