Voor de vakmensen,nu met de kou start hij niet lekker,toeren valt erg terug of valt soms uit.
Moet even gas geven dan blijft hij weer netjes lopen,wat zou ik dit moeten zoeken?
Op het forum heb ik al eens gelezen over problemen met deze V8 motor maar of dat dezelfde verschijnselen als door jou omschreven opleverde kan ik me niet meer herinneren. Hoe dan ook, check de bougies aan de schutbordzijde, die willen nog wel eens nat worden van olie die uit lekkende kleppendekselpakkingen sijpelt. Ze worden dan aan de buitenzijde nat, komen letterlijk onder de olie te staan. Gebruik anders even de zoekfunctie rechtsboven voor meer info.
Oh, heb jij dat ooit uitgetest dan? Mijn ervaring is dat de praktijk vaak afwijkt van de theorie en aangezien het heel makkelijk is om de achterste bougies even te checken raad ik Sjaak aan dat te doen. Als de bougies droog zijn kan je dat als oorzaak wegstrepen en als ze nat zijn moet het probleem hoe dan ook opgelost worden, óók als dat niet de oorzaak is van motorstoring.
Uitlezen is denk ik toch de beste oplossing anders blijft het gissen. Ik heb zelf ook een startprobleem gehad met mijn E46. ook bij de koude start. De brandstoffilter was kapot. Deze gaf een te lage inspuitdruk dus te weinig benzine en ik had een kapotte nokkenassensor die ook startproblemen geeft. Deze sensor is vaak de boosdoener.
gr Gerard
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?