Kachel word niet warm 323ti Compact

• pieter

Hallo,

Ik heb een bmw 323ti Compact. Bj 98. Nu heb ik een probleem met de kachel. De motor is gewoon als altijd snel op temperatuur. Meter netjes in het midden. Alleen nu blaast mijn kachel geen warme lucht , hij blijft koele lucht blazen. Heb al wat keren aan de knop gedraaid. Waar moet ik de oorzaak zoeken en is dit vrij makkelijk te repareren?

Alvast dank

• pieter

Werkt dit met een zekering die stuk kan zijn of ligt het probleem elders? Erg koud zo rijden in een BMW. Alvast dank

• pieter

Na er te zijn achter gekomen dat er koelvloestof lekte en er dus veelste weinig in het systeem zat wetkt de kachel na het bijvullen wel. Alleen vind ik toch dat het wat lang duurt en dat de kachel niet super heet word. Wel warm. Ik heb inmiddels een nieuw radiateur gemonteerd. Iemand verder nog suggesties?

• stefan

dat is toevallig, ik heb exact hetzelfde met exact dezelfe auto!

ben benieuwd…

gr,

Stefan

• Chemical

Probeer het koelsysteem goed te ontluchten. Als je systeem niet meer lekt, maar de kachel niet helemaal warm/heet wordt is het bijna altijd dat er nog luchtbellen in het systeem zitten.

Werkwijze:

- Bij een koude motor, de kachel op max warmte zetten.

- Koelvloeistof dop eraf draaien het koelsysteem helemaal afvullen

- Motor starten en redelijk hoge toeren maken met het gaspedaal.

- Wanneer er geen bubbels boven komen, het systeem weer afvullen en de dop er goed vastdraaien.

Dan moet het goed zijn.

Succes

• Perry

Ik heb ook een 323ti gehad met soortgelijk probleem. Bleek de radiator van de kachel verstopt te zijn.

Succes