Starten

• Joop

Hallo mede bmw liefhebers

Ik ondervind deze dagen een vreemd probleempje met mijn e39 530d.Namelijk smorgens bij het starten wil deze echter niet eerste keer starten.Pas na derde poging start die.Ik ga er vanuit dat dit door het koude weer komt maar mijn vriendien rijdt zelfde model alleen toering en zij heeft dit probleem niet.Dus dacht ik om hier even te peilen of het toch niet ergens aan ligt.Accu is pas drie weken oud dus zal het daar niet aan zijn.Wel moet egel vervangen worden is vastgesteld daarom heeft oude accu het begeven.Maar ik heb nog geen tijd gehad om deze in te bouwen.Lijkt mij toch sterek dat nieuwe accu al leeggetrokken is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Rob530DH2002

Waarschijnlijk de gloeibougies, bij een slechte accu zou de startmotor niet goed rondddraaien en dat zal wel niet het geval zijn neem ik aan? Ook de gloeirelais kan soms problemen geven. Dit hoeft geen duur ‘geintje’ te zijn:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/2002/january/browse/engine_electrical_system/glow_plug_unit/

• Orientblau

Hallo,

Als de startmotor wel goed draait maar hij slaat niet aan. En een andere keer start ie direct.

Dan zou het ook de nokkenas sensor kunnen zijn.

Ik heb dit pas geleden met mijn 530da aan de hand gehad.

Lees ook het stukje “complex start probleem”.

T'is maar een idee hoor..

Groet,

Martin.

• Rob530DH2002

Ik lees je post nu pas echt goed en zie dat je met een defecte voorschakelweerstand je nieuwe accu aan het verkl*ten bent. Niet slim, als de ‘egel’ stuk is direct vervangen, ook een nieuwe accu zal het voor zijn kiezen krijgen als deze zo'n grote lekstroom moet leveren.