Schokkende warme motor bij stationair toerental e39 530D automaat

• fsmit79

En bedoel je met sensoren dan de stekkers die op de sensoren zitten? Bij mij ziet het er keurig koperkleurig uit maar het schokt wel lichtjes bij stationair. Toch ook even proberen dit weekend ;)

• Johan Jansen

Hmmm, Ja dat is een goede, om eerlijk te zijn bedoel ik dan denk ik de stekkers want die haal ik inderdaad los.

Na een beetje GSZ'en kwam ik tot de conclusie dat mijn stekker (sensor) van de commonrail niet lekker geleid.

is het bij jouw gelukt?

fsmit79 Schreef:

——————————————————-

> En bedoel je met sensoren dan de stekkers die op

> de sensoren zitten? Bij mij ziet het er keurig

> koperkleurig uit maar het schokt wel lichtjes bij

> stationair. Toch ook even proberen dit weekend ;)

• fsmit79

Bij mij is er nog geen concreet resultaat. Ik heb de zichtbare stekkers ingespoten met wd40, maar alle stekkertjes onder de kappen en dieper in het compartiment heb ik nog niet behandeld. Ik ga volgende week de carterontluchting schoon maken en dan is toch het kleppendeksel er af. Kan ik mooi alles er omheen schoon maken.

• johanjansen

je moet echt eens gaan kijken naar de stekker achter de motor in het middenbovenin. Net achter de commonrail. Tegen de raamzijde, Je kan het niet zien alleen voelen. Moeilijk indrukken en dan klipt het los, dat is mijn probleem die stekker spuit ik altijd in met WD 40.