Schokkende warme motor bij stationair toerental e39 530D automaat

  • Johan Jansen

    Goededag,

    Nog steeds last van een schokkende warme motor tijdens stationair draaien.

    Als eerder een post gestart, maar hij zakt zo snel achteruit dus weer even onder de aandacht brengen. Ik hoop dat ik nu niet tegen de regels

    Het lijkt elke keer net alsof de motor wilt afslaan, maar gebeurt gelukkig NOG niet..

    1) Motor is uitgelezen, niets gevonden

    2) Motor is uitgelezen toen de motor stotterde, niets gevonden

    3) Alle injectoren zijn gemeten. en gaven waarden rond 0,1/ 0.7 1.1 etc… 6 cilinder, en scheen goed te zijn.

    4) LMM van een andere auto is er op gezet, zelfde problemen. (niet ingeleerd maar gaf direct dezelfde problemen)

    5) Luchtfilter is vervangen, zelfde problemen.

    6) Nokkenassensor is vervangen.

    7)Carterfilter is vervangen, zelfde probleem.

    Iemand anders een idee voor mij?

    Iemand dit weleens meegemaakt?

    Mvg, Johan Jansen

  • ge39rard

    Zijn alle vacuumslagen gecontroleerd?

    gr Gerard

  • ge39rard

    slagen= slangen

  • Rob530DH2002

    Andere mogeljkheid is de krukassensor.

  • Ron

    volgens mij kan je LMM niet zomaar overzetten zonder dat deze ingeleerd wordt

  • bakker

    je stekker vernieuwen bij je opvoer hogedruksensor raak de stekker maar eens aan als die slecht loopt

  • robbiepetje

    Beste Johan,

    Ik heb precies het zelfde probleem gehad met dezelfde motor. Het enige wat ik heb vervangen was de LMM. Geen resultaat op dat moment . Later heb ik brandstoffilter vervangen en regelmatig dieselreiniger gebruikt. Tevens heb ik diversen stekkerverbindingen van sensors, aansluitingen op de injectoren etc. nagelopen en ingespoten met contactspray. Bij mij zijn de problemen nu zeker een jaar weg. Als de wagen een jaartje of 8 a 10 oud is met een dikke 200000km dan is de kans op oxidatie van verbindingen een stuk groter. Ik zou even stoppen als ik jouw was met vervangen van onderdelen. Bij mij kwamen de problemen meestal als het weer kouder werd. Zomers had ik er geen last van. Vocht kan dus ook een goede oorzaak zijn. Succes!

    Groet,

    Rob

  • Johan Jansen

    Dank je Rob, voor je reactie.

    Ik ga dat meteen dit weekend even doen. Ik denk dan sowieso aan de sensor vlak voor de commonrail achter de motor. En wat sensoren boven de cilinders.

    Brandstof filter is 4 maanden geleden vervangen, ik ga ook dan dieselreiniger gebruiken.

    Mvg

    Johan

  • Johan Jansen

    Nou, Rob.

    Ik ben nog niet helemaal voor 100% overtuigd maar ik moet zeggen dat ik denk dat het minder is geworden, veel minder.

    Ik heb de meeste sensoren met WD 40 ingespoten /commonrail/en alle injectorensensoren ook heb ik dieselreiniger in de tankgevoegd.

    Bedankt voor je advies!

    gr Johan

    Johan Jansen Schreef:

    ——————————————————-

    > Dank je Rob, voor je reactie.

    >

    > Ik ga dat meteen dit weekend even doen. Ik denk

    > dan sowieso aan de sensor vlak voor de commonrail

    > achter de motor. En wat sensoren boven de

    > cilinders.

    > Brandstof filter is 4 maanden geleden vervangen,

    > ik ga ook dan dieselreiniger gebruiken.

    >

    > Mvg

    >

    > Johan

  • Johan Jansen

    Goedemorgen,

    Ok, de oplossing voor dit probleem is tot nu toe alsvolgt.

    1 week geen problemen meer gehad. Na 1 week weer behoorlijk stotteren. Nu weer 7 sensoren ingespoten met WD40.

    1 op de commonrail achter de motorblok

    6 op elke cilinder.

    Probleem weer weg.

    Dus ik denk dat 1 van de 7 sensoren moet worden vervangen.