slot / deur afstellen.

• 325i

Hallo,

Ik heb wat problemen met het openen van de bestuurders deur van mijn e36 325i Sedan.

Ik krijg de deur alleen open als ik de deur een klein beetje met mijn knie naar binnen druk en om hoog til aan de deur greep. Nou is dit niet de meest handige manier, dus vroeg ik mij af of het mogelijk is om een en ander aan dit mechanisme af te stellen. Als ik de deur open heb, kan ik hem trouwens een klein beetje op en neer bewegen, er lijkt wat ruimte op te zitten. Kan ik deze ruimte er op een of andere manier uit krijgen.

Mocht je wat tips hebben, ik hoor het graag.

Bedankt.

• Vakman Ruud

Het afstellen van de deur kan op verschillende manieren.

De slotgreep kan bewegen nadat de torq bouten in de b stijl iets los gedraaid zijn.

Als het probleem in de scharnier zit, moeten daar nieuwe bouten in en eventueel na stellen door de stel-plaatjes van een andere dikte te plaatsten.

Succes.

Ruud

• Ad

Hallo beste 325i,

Zit er niet teveel speling op de scharnieren van de portieren, denk darbij aan de pennen.

Het portier hangt gewoon op de slotplaat, vandaar dat je het portier dient op te tillen.

Open de deur, pak nu bij het einde onder aan de deur, kunt u deze nu wat op en neer bewegen, dus omhoog en omlaag.

Voelt of ziet u daarbij speling in het bovenste en onderste scharnier, dan zijn deze versleten.

Remedie: Vernieuw de versleten onderdelen van het scharnier. ( pennen ).

En smeer deze regelmatig.

Met vriendelijke groet,

Ad