Vermogen kwijt na servicebeurt!?

• Paul

L.S.

Mijn BMW 120D van 11-2006 heeft op 01-11-2010 een kleine beurt gehad bij een Kwik-fit filiaal, moest nieuwe banden hebben en auto moest APK gekeurd worden. Na het uitvoeren van de kleine beurt is de service interval gereset.

Kan het zijn dat door het resetten van de interval mijn auto minder vermogen heeft omdat de uitgevoerde chip tuning nu teniet gedaan is?

gr.

Paul

• theone

Lijkt mij heel sterk.

Ik zou maar eens goed kijken wat ze precies allemaal aan je auto hebben gedaan.

Voor hetzelfde geld hebben ze iets verkeerd gemonteerd of iets dergelijks.

Ik zou mijn BMW nooit naar Kwikshit doen voor een beurt.

Succes.

• fsmit79

Dan liever de dealer! Kwakflut is nog steeds de grootste amateurgarage van Nederland.

Maar dat terzijde.

Misschien is er een slangetje oid niet goed aangesloten (luchtfilterhuis niet goed gesloten) of wat ook.

• ge39rard

In het vervolg, nooit meer naar de Kwikshit gaan! Het zijn echt ongeloofelijke prutsers. ze kunnen amper een band verwisselen, laat staan aan een BMW sleutelen. Ik heb het meegemaakt dat ze niet konden vinden waarom een band van de auto leegliep. wat krijg je te horen daar, sorry maar we kunnen niks vinden. ik moest bijna elke dag wel de band oppompen, maar wat blijkt. de band was niet lek maar er was corrosie op de binnenrand van de velg, zelfs dat konden ze niet vinden. Een bandenboer hier in de buurt zag het gelijk. Mijn vader moest wel drie keer terug komen om een nieuwe uitlaat ‘'goed’' te monteren

gr Gerard

• BMWMaX

Er zijn Kwikfits die niet zo best scoren maar ze zijn zeker niet allemaal gelijk hoor. Mogelijk heb je een net een mindere getroffen. Gewoon even melden en teruggaan.

• Paul

Heren,

Allen alvast bedankt voor het reageren, was zeker de laatste keer dat ik naar een Kwik-Fit ga voor een beurt aan mijn auto!! Maar, ik mis nog steeds vermogen en wat ik nog erger vind, hij reageert minder snel op het gaspedaal. Ik hoor geen rare geluiden of zo en als er een slang zou loszitten van mijn luchtfilter zou je dat toch ook moeten horen(zuigend geluid?). Ik ga toch maar eens contact opnemen met die garage en vragen wat ze nou precies gedaan hebben.

Paul

• e46coupe

Auto eerst even laten uitlezen.

En niet bij Kwikfit, maar dat had je al begrepen las ik. ;)