vraagje

• pietje

Hoi bmw kenners en liefhebers

Ik heb niet zo langgeleden een 520 bj 98 gekocht.Gisteren bij het parkeeren ging een oranje driehoek met een pijltje er rond branden.Bij weer starten en rijden is deze niet meer gaan branden.Vandaag ook niet.Weet iemand wat dit driehoekje betekent.Ik vraag dit omdat dit mijn eerste BMW is en omdat er geen instructieboekje bij zat.Volgens vorige eigenaar meegenomen bij een inbraak.

Alvast bedankt voor reacties.

• Johan Jansen

Hoi,

Volgens mij is dit je ASC?!?…(anti slip control?)

In iedergeval heeft het te maken met veiligheid. Als je wielen namelijk gaan spinnen, dan haalt de auto vermogen terug uit de achterwielen. Ik ben een amateur… maar zo zie ik het. Waarschijnlijk veel toeren gemaakt bij het inparkeren…

licht dus op als het gebeurt…kan je testen door eens goed op te trekken op natwegdek….

gr.

• Jaap

Als het heel glad is kun je deze ook aanzetten, dan zoekt de wielen de balans waar de meeste grip op zit.

• bmweetje3

Jaap,

Deze staat standaard aan en kun je dus uitschakelen. Na het opnieuw starten staat deze ook weer aan. Het is tenslotte een stukje techniek wat bijdraagt aan de veiligheid dus is het ook verstandig dat deze altijd aan staat:D

Alhoewel in de sneeuw wil ik het nog wel eens uitschakelen om te genieten van het speelse karakter van de achterwiel aandrijving (:D

• Jos

Het is normaal dat hij even brandt als je start, daarna gaat hij gewoon uit. Net als de meeste andere lampjes bij het starten. Als hij tijdens het rijden af en toe oplicht is dat een teken dat de ASC zijn werk doet.

• Ron

Ik geloof niet dat het de bedoeling van ASC is om tijdes parkeeren te gaan branden.

• Jos

Dat bedoel ik ook niet. Als het glad is en de wielen verliezen af en toe grip zal het lichtje af en toe oplichten ten teken dat de ASC in werking treedt zodat er weer naar grip gezocht zal gaan worden.