[E39] Casette deck vervangen voor een CD

• Sven

Ik wil mijn ouders een cadeau(tje) gaan geven. Ze hebben zojuist besloten om toch de E39 te houden en geen 1-serie te kopen, dus leek me dit een leuk idee. Mijn moeder voornamelijk mist een cd speler in het dashboard. Echter als je op realoem.com gaat kijken voor de cd speler zijn er zo enorm veel verschillende dat ik er niet echt meer met alle zekerheid over kan zeggen welke ik nodig heb.

De display unit heeft als onderdeel nummer '65828360737' wat wel lijkt te kloppen. De casette deck is een ‘BMW business RDS’, met ook bass/treble/balance/fader knoppen hierop. Deze zal vervangen worden door een CD unit, maar ik zie nergens terug hoe ik deze settings kan configureren met een cd speler (geen knoppen)

Wat ik tot nu toe heb gevonden, een Radio BMW Business CD. Ik vind echter ook vaak de Radio BMW professional. Er staan tevens ook nog een aantal modellen in die categorie, welke heb ik nodig of kan ik gebruiken dus! Ik hoop op een antwoord, bedankt voor het lezen in iedergeval.

• Sven

Heeft niemand een idee hierover?

• Rob530DH2002

Ik zou anno 2010 nooit meer een CD player inbouwen, optische media raken achterhaald. Ga meteen voor een MP3 player, véél meer opslag mogelijk en niet duurder, waarschijnlijk zelfs goedkoper dan jouw oplossing. Nu alleen je ouders nog zien te overtuigen van de vooruitgang.

(:P)

• Sven

Bedankt voor uw antwoord. Maar dit zou betekenen dat je niet het BMW design kan aanhouden? Dat is zeker een standaard design met een inbouw-frame wat u bedoelt?

• Nils

Voor een tientje heb je zo'n elektrisch cassette bandje met plug aan snoer voor in mp3. kunnen ze goedkoop kijken of het wat voor ze is.

• Sven

Heb al een Dice iPod kastje aangesloten, maar mn moeder wilt gewoon een CD speler in het dashboard 8-)

• sander

heb je een wisselaarkabel in de 5 sven??????

ga dan voor een cp600 heb ik ook http://www.rentier.nl/

echt voortreffelijk

• Sven

Hoi Sander, dankjewel voor je info. Dit is inderdaad een geniaal apparaat, echter wilt mijn moeder juist gewoon een CD speler in de BMW aangezien ze gewoon een CD verzameling heeft (ze heeft ook nog een eigen auto met CD speler, dat mapje wilt ze gewoon mee kunnen nemen)

Mooi apparaat trouwens! Dat gaat er zeker bij mij in komen wanneer ik mijn E46 heb :)

• Jos

Wat je eventueel ook kan doen is een CD wisselaar achterin de auto. Meestal is er wel een voorbereiding achterin de auto ingebouwd (frame met aansluitkabel) Voor een paar honderd euro is deze vaak op marktplaats te koop. Allemaal honderd procent BMW. Er gaan 6 CD's in en je kunt hem gewoon via de gewone radio bedienen. Geen gelazer met radio omwisselen.

Ze zijn ook wel te koop bij“ Wheelsonline” volgens mij. Ik heb er zelf ook een. Ik ben wat dat betreft ook nog wel een beetje “ouderwets”.

• Peter

zet je toch in 1 x al haar cd's op een SD kaart. hoeft ze ook niet met dat mapje te sjouwen. Moet die huidige dinges wel een wisselaar kunnen ondersteunen, als het een ‘mode’ knop heeft dan kan 'ie dat.

CD is gewoon de kassette van vroegah