BMW gestolen met sleutel, auto terug wat nu??

• J B

Beste Mede BMW rijders / fans.

Mijn E39 is 1.5 week terug gestolen en 3 dagen erna teruggevonden.

Men had mijn sleutel gestolen. Nu is mijn vraag, hoe nu verder.

Kan ik die sleutel die ik kwijt ben laten blokkeren?

Kan men daarnamet die sleutel nog steeds in mijn auto?

Hoe kan ik hier een oplossing voor vinden zonder alle sloten te hoeven vervangen?

Als dit wel moet wat zijn de prijzen en mogelijkheden?

Hoe kan ik me reservesleutel opnieuw inlezen?

Bijvoorbaat dank!!!!

Mvg J B

• Ad

Hallo J.B.

Volgens hetgeen ik in het instructie boekje gelezen heb, is het mogelijk de gestolen sleutel te laten blokkeren bij de dealer.

Maar als ik het mis zou hebben, dan zult u dit wel vernemen van een van de andere BMW vrienden.

Dus raadpleeg anders nog even het instructie boekje van uw BMW E 39.

We horen de laatst tijd niet anders dan woning inbraak met als doel de autosleutels te stelen.

Leg daarom de sleutels niet op de trap of een tafeltje of iets dergelijks in de hal.

Berg de sleutels altijd ergens anders op, waar men deze niet zo snel zou gaan zoeken, de beste remedie tegen de sleutel diefstal!

U mag nog blij zijn, dat uw auto zo snel is terug gevonden, misschien zelfs zonder enige schade.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Ron

Hoi

Even bij dealer langs.Nieuwe sleutel bestelen laten inlezen en oude blokeren, maar als ik het goed heb gebeurt dat automatisc als nieuwe wordt.ingelezen.Prijs +200 euro.

• J B

Beste,

Dank voor de reacties:

Vanavond nieuw batterijtje wezen halen voor me reserve sleutel.

Sleutel kunnen activeren met:

1: Deuren dicht contact aan

2: Sleutel uit contact

3: De deur openknop op ab indrukken

4: 3 Maal op de deur sluiten knop drukken

Dus bij de BMW kunnen ze de gestolen sleutel uit het systeem halen.

Alleen is het dan dus nog wel mogelijk om de auto met de sleutel zelf open te maken.

Dit houd dus in dat er altijd iemand in kan.

Hoe dit op te lossen, of is dit alleen te realiseren met nieuwe sloten + sleutels?

Mvg J B

• Ron

Hallo JB

Das idd zo.Ook niet echt veilig.Volgende gordkopste oplossing is langs sloperij nieuw slot bestuurderszijde en nieuw contaktslot deze nieuwe sleutel laten inlezen en oude eruit.

Groetjes Ron

• e46coupe

Wat vervelend J B. Lijkt mij een enorme schok als je merkt dat je auto is gestolen.

Gelukkig hebben ze hem terug gevonden (zonder schade hoop ik).

Als je alarm op je auto hebt, gaat deze af, zodra je de deuren met de sleutel opent.

Maar wanneer je de sleutel in het contact doet en draait naar stand 2, gaat het alarm weer uit.

Starten is echter niet meer mogelijk, omdat de auto de “oude” sleutel niet meer herkent.

• Ad

Beste BMW vrienden,

Vandaag een sleutel besteld met alles er op, kosten 144,00 euro, inclusief inleren.

Bij het bestellen dien je zelf naar de garage te gaan met legitimatie en het kentekenbewijs, wat het illegaal maken van sleutels tegen gaat.

Dit is gewoon een must voor elke garage, gaat wel valse sleutels tegen, en voorkomt inbraak met een valse sleutel.

Niet dat dit de autodieven tegen zal houden, maar het veilige gevoel, dat de dealer het wel tegen gaat op deze manier.

de sleutel kan na 2 werkdagen afgehaald worden en ingeleerd.

Met vriendelijke groet,

Ad

• J B

Dank voor de reacties.

Auto is terug gevonden in goede staat.

Ze hebben hem geprobeerd in de fik te steken. Alleen een brandplek op de bestuurdersstoel.

En veel spullen die in de koffer lagen zijn weg.

Gisteren in de linkerdeur het kabeltje wat er voorzorgt dat de auto met de sleutel via het slot opengemaakt kan worden losgehaald. Hetzelfde gedaan met de koffer. En de 2e sleutel met ab opnieuw ingelezen zodat de sleutel die gestolen is niet meer gebruikt kan worden.

Dit moet volgens mij genoeg zijn voorlopig. Ook iedere avond een code in de boordcomputer.

Nog iemand suggesties of iets anders????

Met vriendelijke groet,

J B

• Peter

De gestolen sleutel kan ‘ontkoppeld’ worden van de auto. De immobilizer dan toch. Nieuwe sleutel (130 euro of zo) bij de dealer kopen en ze koderen 'm op je auto. de deur openen kan nog wel met die oude volgens mij, maar starten niet.

• peter

sorry, had de rest van de thread niet gezien.

enige andere todo is de sloten veranderen, de ‘hardware’ werkt immers nog. alleen starten niet maar ja, er kan nogal wat uitgehaald worden zonder te starten nietwaar.

code er in zetten iedere dag is aardig maar haal dan ook de handleiding er uit. en hoop dat ze die nog niet gelezen hebben….