interval onderhoudsbeurt

• Vincent

weet iemand of je de interval van een 320d uit 2001 weer zelf op nul kan zetten.

ik bedoel dus het automatisch terugtellen als je de auto op contact zet

Vincent

• ge39rard

ik heb weleens gehoord dat, als je de dagtellerknop wat langer ingedrukt blijf houden, je de service interval weer kan resetten en dus de teller op nul zet. ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik voor mijn beurten naar de garage ga. de garage kan de service interval resetten

gr gerard

• Vakman Ruud

Terugstellen van de olieservice- resp. inspectie- en remvloeistofinterval I

Contactsleutel in stand “0”

Toets van de dagteller (in het instrumentenpaneel) ingedrukt houden en de contactsleutel in stand “1”

draaien

De toets nog ca. 5 seconden ingedrukt houden, tot in het display de volgende melding verschijnt:

“Ölservice”(olieservice) resp. “Inspektion”(inspectie) met “Reset” resp. “Re”

De toets opnieuw ca. 5 seconden indrukken, tot de melding “Reset” resp. “Re”gaat knipperen.

De toets tijdens de knipperende melding kort indrukken, om de service-interval terug te stellen.

Nadat kortde nieuwe interval in het display is aangegeven, wordt overgegaan naar de

remvloeistofintervalmelding.In het display verschijnt de volgende aanduiding:

Uurwerksymboolen “Reset” resp. “Re”

De toets opnieuw ca. 5 seconden indrukken, tot de melding “Reset” resp. “Re”gaat knipperen.

De toets tijdens de knipperende melding kort indrukken, om de remvloeistofintervalterug te stellen.

Nadat kortde nieuwe interval is aangegeven, verschijnt in het display gedurende ca. 2 seconden de

volgende melding:

“ENDSlA”

Aanvullende informatie over het terugstellen van de service-intervalmelding

Aanduiding resterende afstand bij het terugstellen van de olieservice resp. inspectie

De resterende afstand wordt bij de E46 in “km” resp. bij de E38, E39, E53 in “I” (liter) in het terugstelmenu

aangegeven. Dit komt overeen met het totale brandstofverbruik over de resterende afstand.

Aanduiding van de verversingstermijn voor de remvloeistof

De in het terugstelmenu aangegeven verversingstermijn wordt bij de E46 in “Maand.Jaar” resp. bij de

E38, E39, E53 in “d” (dagen) aangegeven. Dit komt overeen met de dagen tot de verversingstermijn. Bij

het terugstellen worden bij de actuele datum 2 jaar opgeteld.

Minimale grenswaarden voor het opnieuw terugstellen

Opnieuw terugstellen is pas mogelijk na het overschrijden van de volgende minimale grenswaarden:

olieservice resp. inspectie:

bij de E46 na een verbruik van 10 liter

bij de E38, E39, E53 na 20 %van het totale brandstofverbruik

Remvloeistof verversen:

bij alle auto's na 20 dagen

Als bij het terugs~ellenin het display de melding “Reset” resp. “Re” verschijnt, zijn de minimale

grenswaarden overschreden en kan de waarde opnieuw worden teruggesteld.

Voortijdig afbreken van de service-intervalmelding (SIA)-terugstelprocedure

Het voortijdig afbreken van de terugstelprocedure is mogelijk door de contactsleutel te draaien.

Ruud