Hallo Bmw Fans
Ik kwam deze forum tegen na wat googlen.Ik heb hier nooit wat gepost dus eerste post is als volgende.
Ik beziet een E39 523i automaat bj 2000 met 310k op teller.Sinds enige tijd ondervind ik een vreemd probleem met mijn automaatbak.Namelijk:als ik afrem tot stilstand en soms als ik redelijk hard moet remmen en bijna stilsta houdt het bak ermee op.Dat wil zeggen ik geef gas maar die komt niet vooruit todat die boven 1100 a 1200 toeren komt.Dan krijg ik soms een bonk en stevige schok en soms alleen een schok en die is weer vertrokken.Nu gaande weg want ik heb dit probleem al een week of 3 en een paar garages verder ben ik er achtergekomen als ik stil sta en en ik voel hem niet opkomen dat als ik hard op mijn rem trap voel ik dat die gewoon pakt.En wegrijden zonder enige probleem.Dit is geen probleem die constant optreedt maar af en toe.Als automaat verder schakel is dat zonder bonken en stevige schoken.Zoals gezegd al een aantal garages aagedaan en elke had andere coclusie.Namelijk,vervanging van printplaat(computerplaat)zou een elektronisch probleem zijn,automaatolie wissel voornamelijk filter want daaraan zou het liggen die zou namelijk versopt zijn.en derde garage adviseerde een revissie van bak.Laatste garage was enige die een garantie gaf dat het probleem opgelost zou zijn.Andere twee vermoeden oorzaak maar waren het ook niet zeker.Kostenopgaaf was;computerplaat hoor ik nog moest die nakijkenmoest rekenen rond 750,oliewissel 370 euro,revissie 2250 met 6 maanden garantie.Ik ben niet naar bmw dealer geweest om heel simpele reden omdat ik daar mijn bmw heb gekocht en eerste 2 jaar ook in onderhoud heb gehad,maar ik had altijd gevoel als ik daar weg was dat ik altijd beetgenomen werd met reparaties want het was altijd vervangen en naar naar mijn mening onnodig.Heeft iemand van jullie bovenomschreven probleem al meegemaakt of heeft die enige suggesties dat ik tegen monteur kan zeggen van kijk daar ff naar want om nu lulraak alles te doen wat ze bij garages DENKEN dat het is zie ik om eerlijk te zijn niet zitten.Natuurijk wel als het ienderdaad oplossing is voor het probleem.
Hartelijke dank voor lezen en voor jullie reacties wacht ze met spanning af
Vriendelijke groetjes Peter