1 serie service interval resetten

• oldjaggy

Heren,

Mijn 1 serie meldt dat het tijd is voor service op basis van tijd/maand.

Mijn service interval staat nog op 19.000 km, ik heb sinds mijn laatste beurt bij Meijering in Loosdrecht slechts

6.000 km gereden.

Ik wil de service melding een jaar naar voren zetten, is dit zelf te doen of moet ik dit laten doen ?

Gaarne advies

• Eric

Dit is niet zelf te doen volgens mij, maar waarom zou je dit willen? Er is namelijk een reden waarom dat deze melding naar voren komt. “Slijtage” komt niet alleen dor rijden.

• oldjaggy

Om na 6.000 km weer een beurt te doen vind ik wel wat overdreven, geloof niet dat er iemand hier dat zou doen.

Of vergis ik me ?

• Jos

Hoe lang geleden is het dat jouw auto zijn beurt kreeg? Dus datum!

• oldjaggy

november vorig jaar

• Jos

Een jaar geleden dus. In een jaar tijd kunnen ondanks dat je weinig rijdt toch al wat zaken “slijten”. Waarschijnlijk is een klein beurtje wel voldoende, bv nieuwe olie en controle van de remvloeistof dan wel vervanging ervan. Soms zijn er nog wel eens onvoorziene zaken die aan het licht komen, juist door veel stilstaan, de echte technici op het forum kunnen daar meer over zeggen.

Niet zomaar de intervalmelder terugzetten zou ik zeggen, buiten het feit dat je daar speciale gereedschap voor moet hebben is het ook nog eens zo dat je zeker moet weten wat je doet, de melder zit er niet voor niets op.

• Jos

Komt nog bij dat een keer per jaar controle op allerlei zaken qua veiligheid (APK)is niet verkeerd.

• oldjaggy

Hmm.. twijfel nog

• Jaap

Er worden apparaatjes aangeboden op Marktplaats voor een € 40,00 waarmee je de BMW kan resetten, heb er geen ervaring mee, denk ook dat je beter een keer per jaar naar de garage kan gaan voor een goede onderhoud.

• Eric

De apparaatjes werken wel. Maar wat Jos ook zegt, het is niet voor niets. Olie en dergelijke slijten (net als rubbers) ook bij stilstand. En een interval van een jaar is normaal. Ik zou hem wegbrengen voor een beurt. Ik vind het persoonlijk verkeerde zuinigheid, maar das persoonlijk.