V power doorgeprikt

  • Vakman Ruud

    Ik had al een oud rapport van een Duits onderzoekbureau waar de eind conclusie was: geldklopperij!!!!!!

    Vanavond heb ik genoten van het programma “keuringsdienst van waarde” waarbij de V power luchtbel compleet (weer) is doorgeprikt.

    Ook ADAC Duitsland geeft daarin openheid van een nieuw onderzoek, waarin alle V power achtigen, van alle leveranciers naar het rijk der fabelen wordt verwezen.

    De directeur van Tankpas NL geeft duidelijk aan dat na hun eigen onderzoek, V power een placebo effect veroorzaakt, ik tank dat dus ga ik beter, sneller enz. enz.

    Maar het verschil is er niet.

    Ook een motor revisie bedrijf gaf aan dat er beslist geen verschil is m.b.t de kleppen en andere motor onderdelen.

    Moraal van dit verhaal.

    Doe maar lekker goedkoop en spaar je knip.

    Groeten.

    Ruud

    P.S krijg ik toch gelijk, nu nog met de automatenolie verversing. Dat komt nog.

  • ge39rard

    nou begrijp ik hoe Shell weer bijna 4 miljard euro winst heeft gedraaid.het afgelopen kwartaal! mooie verkoop stunt die V-power en die Fuel save zal ook wel grote onzin zijn . Ik tank wel BP ultimate. dat schijnt wel goede brandstof te zijn

    gr Gerard

  • PietJan

    .

  • sander

    Vakman Ruud Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik had al een oud rapport van een Duits

    > onderzoekbureau waar de eind conclusie was:

    > geldklopperij!!!!!!

    >

    > Vanavond heb ik genoten van het programma

    > “keuringsdienst van waarde” waarbij de V power

    > luchtbel compleet (weer) is doorgeprikt.

    > Ook ADAC Duitsland geeft daarin openheid van een

    > nieuw onderzoek, waarin alle V power achtigen,

    > van alle leveranciers naar het rijk der fabelen

    > wordt verwezen.

    >

    > De directeur van Tankpas NL geeft duidelijk aan

    > dat na hun eigen onderzoek, V power een placebo

    > effect veroorzaakt, ik tank dat dus ga ik beter,

    > sneller enz. enz.

    > Maar het verschil is er niet.

    >

    > Ook een motor revisie bedrijf gaf aan dat er

    > beslist geen verschil is m.b.t de kleppen en

    > andere motor onderdelen.

    >

    > Moraal van dit verhaal.

    >

    > Doe maar lekker goedkoop en spaar je knip.

    >

    > Groeten.

    > Ruud

    >

    > P.S krijg ik toch gelijk, nu nog met de

    > automatenolie verversing. Dat komt nog.

    hoe vaak heb ik dat al niet gezegd nou nou?????

  • Ad

    Hallo beste Ruud,

    Het verhaal automaatbak olie verversen, dat is echt nodig, al zegt de fabrikant voor het leven, dat is ook niet waar.

    Een goede aanrader, doe dit echter om de 2 a 3 jaar, samen met het filter.

    Ik heb al eens bij ZF Dortmund op de site zitten kijken, via bimmerboard.be daar stond ooit een revieuw vermeld van een olie wissel bij ZF Dortmund.

    De monteur de Herr Sagert van ZF Dortmund die zegt echter het tegengesteld van de fabrikanten, een automatenbak dient echt zijn olie en filter gewisseld te worden, anders krijgt u weldegelijk storingen.

    BMW rijd ook met ZF versnellingsbakken, ik weet dat er ook GM gebruikt word.

    Dus ik weet eigenlijk gewoon zeker dat het gewoon zo is, zoals jij het nu zegt, in beide gevallen.

    Er is geen enkele oliesoort, die het een auto leven uithoud, dit is ook een fabel, net als die V-power.

    Ik ben toch al geen voorstander van Shell, deze is bij mij in de ban, en tank dit merk nooit of te nimmer.

    Nu kan ik dit wel zeggen, wie weet hoe vaak je Shell tank, terwijl je bij een ander merk tankstation gaat tanken.

    Ik wens u allen een heel fijn weekend toe,

    met vriendelijke groet,

    Ad

  • Jaap

    vanavond in Kassa over de verschillen van de premiums benzine, conclusie is dat het allemaal onzin is, zeg maar een placebo verhaal, en hier komt nog bij dat je kon zien dat alle benzine bij de BP weg komt.:)-D

  • Ad

    Beste BMW vrienden,

    Het verhaal dat Jaap nu aanhaalt, dat kan ik bevestigen!

    Ik heb in het verleden gevaren op een tanker, gingen laden bij de Shell Rotterdam.

    We voeren naar Antwerpen België naar de SIBP, gewoon gezegd de BP en daar werd vervolgens gelost.

    Wat ook voor kwam, laden bij Shell Rotterdam, lossen bij de Esso te Antwerpen.

    Daarom tank ik nooit bij deze 3 maatschappijen, gaan vaak als eerste met hun prijs omhoog, en als laatse weer met hun prijs naar beneden.

    Maar dir gebeurt wel vaker, dat de maatschappijen leveren aan elkaar.

    Is ook niets mis mee, als ze er geen prijs en product monopolie er op na houden!

    Dus even kijken naar Kassa!

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • Rob530DH2002

    Het enkele feit dat autobrandstoffen aan een EN norm voldoen maakt al duidelijk dat de verschillen tussen de merken minimaal tot nihiel zijn, daar hoef je geen professor voor te zijn en daar heb je ook geen Kassa voor nodig. Wie gelooft dat bepaalde additieven een 16 ct hogere literprijs rechtvaardigen verdiend het gewoon om besodemietert te worden. Ik ben benieuwd hoevelen nu gewoon doorgaan met het tanken van deze marketingbrandstoffen na de uitzending van Kassa.

  • Ad

    Hallo BMW vrienden,

    Hoe vaak zie je het niet gebeuren, een tankauto van Shell, die brandstof aflevert bij een Witte pomp!

    Ik heb altijd al geloofd dat deze Witte pompen een net zo goed product verkopen als de grote jongens, gezien het feit dat ik meer gezien heb in de brandstof wereld.

    Vaak werden scheepsladingen gelost bij de Seca in België, terwijl wij deze geladen hadden bij de Shell.

    Seca in België kunt u vergelijken met de Witte pompen, maar zijn vaak nog net iets goedkoper zelfs.

    Ik kreeg enkel het idee, dat men dit deed om de product overschotten op die manier weg te sluizen.

    Er zit heel veel marge in deze producten, en heel veel gesjoemel.

    Het is omdat ik het zelf vervoerd heb, anders zou ik het haast niet kunnen geloven.

    Tegenwoordig gebeurt dit nog veel meer, dat men brandstoffen aan elkaar verkoopt, en dat zal altijd plaats bijven vinden.

    Die wilde indianen verhalen van V-power, dat heb ik altijd al onzin gevonden, neem de gewone brandstoffen, dat is al duur genoeg.

    Nooit die extra producten nemen, het maakt immers toch niets uit.

    Nu weer die nieuwere brandstof, je rijd op een tank weer wat meer kilometers, het scheelt volgens de Shell zeker één kilometer op een tank.

    Wauw, wat een enorme winst!

    De rode diesel, het enige verschil is de kleurstof, verder niets!

    In Belgie ging men massaal op HBO rijden met de diesels, was ook weer een stuk goedkoper, al is het verschil weer iets minder geworden.

    Het enige waar je voor uit moest kijken, dat was de Douane en de belastingdienst, als je daar mee gesnord werd/word, nou dan was/is de boot wel aan..

    Mensen laat je niet beet nemen!

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • fsmit79

    Vanmiddag zag ik bij de Shell iemand V power staan tanken. Met dit draadje in mn achterhoofd wilde ik de beste man eigenlijk vertellen dat hij zichzelf stond te belazeren, maar ach, het is allemaal een mooi commercieel plan, dat uitstekend blijkt te werken.