Complex startprobleem lauwe motor @ VAKMAN Ruud en vele andere!

• Rob530DH2002

Ruud, het gaat om een 530D, ik neem aan dat dit chokeverhaal dan niet opgaat?

• bmweetje3

Temperatuursensor heb ik ook gehad zoals Ruud al vermeld heeft maar dit was een benzine motor. Aan de hand van deze waarde wordt het juiste mensel ingespoten. Ik neem aan dat bij een diesel ook het mengsel aangepast wordt naarmate de temperatuur stijgt?

• Johan Jansen

Ok, bedankt voor het meedenken tot nu toe,

Ik neem dit mee naar de garage en ga (laat) sowieso kijken naar de temperatuursensor en de nokkenassensor.

Ik hou jullie op de hoogte (puur eigen belang uiteraard)(:P)

gr. Johan

• bmweetje3

Johan,

Ik kon toen wel als ik de stekker van de sensor los trok de auto wel starten en daarna weer erop steken als de motor draaide, ik weet niet of dit bij jou ook zou werken.

In iedergeval succes met de zoektocht.

Jack

• johan Jansen

Hallo jack,

De sensor van het koelwatertemperatuur bedoel je uiteraartd, kan je stiekem een kleine richting geven, zit deze vlak bij de thermostaat? Weet je dat toevallig?

Gr. Johan

• bmweetje3

Johan,

Als ik mij goed herinner zat deze in het thermosstaathuis aan de bovenzijde en was makkelijk bereikbaar, hier zaten 2 sensoren naast mekaar. eentje was de temperatuursensor en de andere voor de thermometer aanwijzing. Als mijn auto niet starte als hij “lauw” was dan trok ik deze stekker eraf en dan starte de auto meteen. Dit was ook reproduceerbaar. Maar dit was wel een benzinemotor en geen diesel. Nadat deze sensor vervangen was was mijn probleem ook weg.

Gr Jack

• Johan Jansen

Goededag,

Ik heb mijn nokkenassensor laten vervangen, het probleem lijkt te zijn verholpen ik wil graag eerst nog een week afwachten. Echter……..

heb ik nu wel soms last van een “schokkende” motor bij stationair toerental of bij rijden cruiscontrol…kan dit te maken hebben met het plaatsen van de nokkenassensor? moet deze afgesteld worden? of kan je deze sensor gewoon plaatsen?

weten jullie dit?

• Johan Jansen

Goededag allen,

Mijn motor schokt nog, maar dat is een andere storing, het probleem zoals die hier vermeld stond is OPGELOST!

Start nu elke keer bij elke motortemperatuur.

Dus oplossing was vervangen NOKKEN-AS-SENSOR.

Mvg, Johan Jansen

Nu het schokken oplossen!

• Orientblau

Beetje vreemd.

Een paar weken geleden wilde de motor van mijn 530d niet starten. Na een half uur nogmaals geprobeerd, en de motor startte direct. Nadat mij tweemaal dit is overkomen heb ik de auto laten uitlezen met de DIS computer.

Wat bleek….Nokkenas sensor…

(Deze laten vervangen en tot op heden geen startproblemen meer gehad.)

Dit euvel werd direct uitgelezen en vastgesteld. Waarom konden ze dat bij jou dan niet?

Opvallend was dat de nokkenas sensormodule na het verweideren onder de olie zat,

Wie weet of dat normaal is?

Martin

• Johan Jansen

Hallo Martin,

Ja, het is jammer inderdaad. 3x keer uitgelezen en de storing was alle 3 de keren niet opgeslagen ook niet na resetten.

Mijn sensor zat niet onder de olie.

gr Johan

Orientblau Schreef:

——————————————————-

> Beetje vreemd.

>

> Een paar weken geleden wilde de motor van mijn

> 530d niet starten. Na een half uur nogmaals

> geprobeerd, en de motor startte direct. Nadat mij

> tweemaal dit is overkomen heb ik de auto laten

> uitlezen met de DIS computer.

>

> Wat bleek….Nokkenas sensor…

> (Deze laten vervangen en tot op heden geen

> startproblemen meer gehad.)

>

> Dit euvel werd direct uitgelezen en vastgesteld.

> Waarom konden ze dat bij jou dan niet?

>

> Opvallend was dat de nokkenas sensormodule na het

> verweideren onder de olie zat,

> Wie weet of dat normaal is?

>

> Martin