Ruud, het gaat om een 530D, ik neem aan dat dit chokeverhaal dan niet opgaat?
Johan,
Als ik mij goed herinner zat deze in het thermosstaathuis aan de bovenzijde en was makkelijk bereikbaar, hier zaten 2 sensoren naast mekaar. eentje was de temperatuursensor en de andere voor de thermometer aanwijzing. Als mijn auto niet starte als hij “lauw” was dan trok ik deze stekker eraf en dan starte de auto meteen. Dit was ook reproduceerbaar. Maar dit was wel een benzinemotor en geen diesel. Nadat deze sensor vervangen was was mijn probleem ook weg.
Gr Jack
Goededag,
Ik heb mijn nokkenassensor laten vervangen, het probleem lijkt te zijn verholpen ik wil graag eerst nog een week afwachten. Echter……..
heb ik nu wel soms last van een “schokkende” motor bij stationair toerental of bij rijden cruiscontrol…kan dit te maken hebben met het plaatsen van de nokkenassensor? moet deze afgesteld worden? of kan je deze sensor gewoon plaatsen?
weten jullie dit?
Beetje vreemd.
Een paar weken geleden wilde de motor van mijn 530d niet starten. Na een half uur nogmaals geprobeerd, en de motor startte direct. Nadat mij tweemaal dit is overkomen heb ik de auto laten uitlezen met de DIS computer.
Wat bleek….Nokkenas sensor…
(Deze laten vervangen en tot op heden geen startproblemen meer gehad.)
Dit euvel werd direct uitgelezen en vastgesteld. Waarom konden ze dat bij jou dan niet?
Opvallend was dat de nokkenas sensormodule na het verweideren onder de olie zat,
Wie weet of dat normaal is?
Martin
Hallo Martin,
Ja, het is jammer inderdaad. 3x keer uitgelezen en de storing was alle 3 de keren niet opgeslagen ook niet na resetten.
Mijn sensor zat niet onder de olie.
gr Johan
Orientblau Schreef:
——————————————————-
> Beetje vreemd.
>
> Een paar weken geleden wilde de motor van mijn
> 530d niet starten. Na een half uur nogmaals
> geprobeerd, en de motor startte direct. Nadat mij
> tweemaal dit is overkomen heb ik de auto laten
> uitlezen met de DIS computer.
>
> Wat bleek….Nokkenas sensor…
> (Deze laten vervangen en tot op heden geen
> startproblemen meer gehad.)
>
> Dit euvel werd direct uitgelezen en vastgesteld.
> Waarom konden ze dat bij jou dan niet?
>
> Opvallend was dat de nokkenas sensormodule na het
> verweideren onder de olie zat,
> Wie weet of dat normaal is?
>
> Martin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?