Motorblok kapot 318CI

• ge39rard

ik ben zelf ff aan het googlen gegaan en ik ben bij autobedrijf broekhuis terecht gekomen. die hebbben jou motorblok n42 b20 liggen, bj 2006 gelopen 29185 km. Er staat alleen geen prijs bij. Ze zitten in Albergen

succes gerard

• e46coupe

Hallo ge39rard.

Met mijn motorblok is het volgende gebeurt:

Na een dagje uit in Leeuwarden, gingen we terug naar huis in Eindhoven (enkel reis 250 km).

Wanneer ik een lange rit voor de boeg heb, dan doe ik altijd eerst even de olie peilen en de koelvloeistof kontroleren.

Alles was goed, dus vertokken wij 's morgens vroeg. Op de terugweg naar huis, ging plotseling mijn olielampje branden. En helaas was de kleur rood en niet geel. En rood betekent direct aan de kant, wat ik dus ook deed. Toen ik uit de auto stapte, maakte de auto een vreemd geluid. Het was een tikkend geluid dat van de kleppendeksel kwam ( kleppen..? klepstoters..?) Ik deed de motorkap open, om te kijken of er een lekkage was of een los gesprongen slang of iets dergelijks. Er was niks te zien.

Het was al laat geworden, had ruim 500 km afgelegd die dag, mijn dochter van 15 maanden sliep als een roos en was nog maar

10 km verwijdert van mijn huis!

Je raad het al, toen deed ik dus iets heel stoms: ik nam de risico en reed die laatste 10 km door naar huis. Bij thuiskomst was het tikkende

geluid, verandert in het kloppen van… mijn zuiger? Ik wist het niet.

De volgende dag garage gebeld en de probleem uitgelegd. Deze kwam de auto ophalen met een auto-ambulance.

De volgende dag een telefoontje gekregen met de mededeling: krukas lager kapot, kettingspanner kapot, ketting en krukas beschadigd en hoogst waarschijnlijk de keppen ook beschadigd. Conclussie: beter een ander blok kopen.

Dus beste BMW liefhebbers, het moraal van dit verhaal: ROOD betekent dus ook echt ROOD, dus STOPPEN en niet nog even 10 km doorrijden. Anders wordt het nog een dure grap.

• Rob530DH2002

Dat rood betekent niet meer starten weet iedereen, je wist zelf dat het stom was om toch te starten, laat staan te gaan rijden en toch doe je het?

Als je motorblokken zoekt voor duitse auto's moet je eens op http://www.ebay.de kijken, daar is de trefkans zeer groot.

• ge39rard

wat een verhaal zeg. flink balen. de motorolie moet er onderweg dan toch uitgelopen zijn zeker als je het oliepeil nog gecontrolerd hebt? dat zal dat vreemde geluid wel veroorzaakt hebben. ik rij iedergeval geen meter meer als het lampje rood gaat branden ik heb ook een keer met mijn e39 te ver onder peil gezeten, onder het minimum maar er ging toen geen lampje branden. hij begon wel verdacht te ratelen toen.

gr Gerard

• e46coupe

Ja Rob, ik weet dat het niet verstandig was. Daarom heb ik bewust vermeld dat ik die dag ruim 500 km had afgelegd,

bijna thuis was en dat mijn dochtertje van 15 maanden aan het slapen was. Ik ga echt niet op hulp wachten om 01.00 uur 's nachts met een kind van net een jaar oud, terwijl je de motor niet mag starten en het buiten bijna aan het vriezen is.

Dat doe je (ik) een kind niet aan.

Uit mijn tekst kon je misschien uit herleiden, dat ik normaal gesproken zoiets niet zou doen. Ik vermeld namelijk zelf dat je bij rood oplichtende olielampje direct aan de kant moet. Maar ja, laten we het maar houden op een vervelende situatie, dat op een verkeerde moment is gebeurd.

Het kwaad is echter al geschied en er wordt nu naar een oplossing gezocht.

• e46coupe

Er was geen olie lekkage ge39rard. Ook niet de voldgende ochtend, toen mijn auto een nachtje stil had gestaan.

Het is echt de krukaslager geweest.

• Rob530DH2002

Je had ook een taxi kunnen bellen he? Maargoed, heb je al op de duitse eBay gekeken?

• e46coupe

Een taxi ja, dat is een goeie..! Eerlijk gezegd heb ik daar niet aan gedacht. :S

Dat komt omdat ik nooit eerder een taxi heb besteld, of er in heb gezeten.

Dit zou de perfecte gelegenheid zijn geweest om voor de eerste keer een taxi te bestellen. Ach ja…

Ik heb gekeken Rob en je zou best (weer ;) ) gelijk kunnen hebben dat mijn kans van slagen op eBbay

best groot is. Ik ga direct aan de slag.

• ge39rard

ja, een taxi bellen. heb je pech met je BMW en wordt je thuis gebracht in een Mercedes. Hoe erg is dat

• e46coupe

Ja, ik zie de kop van de taxichauffeur al voor me —> :D