Motorblok kapot 318CI

• e46coupe

Beste BMW liefhebbers,

om een lang verhaal kort te houden: ik ben op zoek naar een KOMPLEET MOTORBLOK.

Ik heb mij de afgelopen 2 weken suf gezocht naar een motorblok, maar zonder enige succes.

Op 2 na: 1 sloperij vroeg € 1.750,- en een ander gewoon de dubbele nl. € 3.500,- euro ::o

Ik schrok een beetje van de prijzen als je er van uit gaat dat redelijke 6 cilinder motoren al vanaf € 1.000,- beginnen.

Vandaar dat ik door blijf zoeken, maar zoals het er nu naar uit ziet, wordt het gewoon € 1.750 euro neertellen. :(

Als iemand nog een goed adres of tel.nr. weet, laat het aub even weten. Sloperijen in Duitsland en België is ook welkom.

Ik heb alle BMW sloperijen gebeld die op de site van Ruud staan en heb advertenties geplaatst op onderdelenlijn.nl en onderdelenzoeker.nl.

Het gaat dus om een:

BMW 318CI

bj: 2002

kenteken: 35-JK-KZ

motor: 2.0 16v

motorcode: N42B20A

Bij voorbaat dank.

• ron

Hoi e46

Probeer het bij autoverwetung busch dit is een grote sloperij in duisburg hij heeft een aparte terein met bmw¨s staan.Hier is het tel nummer 0049203437786.Ik ben daar een paar keer geweest heeft echt een hele boel staan voor redelijke prijzen.Ik was er laatste keer vorige jaar toen had die rond 70 bmw¨s staan.

Succes

• BMW L.A. CarParts

Denk als er gekeken word naar de waarde van een complete goede 318CI van bouwjaar 2002 het niet zo heel slecht is wat de prijs betreft..Want het is wel het “hart”waar het om draait..

Als alle onderdelen van deze type verkocht zouden worden kom je niet eens op de totaalprijs uit van een complete goede bmw..

Tevens liggen deze blokken nou ook weer niet voor het oprapen..

Dus zolang er bewijs van goed onderhoud is en motor draaiend te horen is zie ik het probleem niet..

Zou persoonlijk voor dit geld niet een los blok zonder bewijs van km.stand en onderhoudsboekje kopen,want daar is het risico te groot voor, vooral bij sloperijen want de meesten testen hun onderdelen niet eens en heb je bij een niet goede motor dubbel zoveel werk….

• e46coupe

Hallo Ron,

ik heb gelijk autoverwetung busch gebeld, maar ook zij hebben deze blok niet liggen. Ik heb ook gevraagd wat het eventueel zou hebben gekost, als ze het wel hadden en de antwoord was: rond de € 1.700,- euro.

Dus € 1.750,- euro voor een blok, is zo gek nog niet. Ik zal de sloperij eens bellen en vragen wat de bouwjaar en

km. stand van de blok is. Wat bmwdreetje zegt is ook zeer nuttig. Ik zal zeker vragen voor bewijs van km.stand en het onderhoudsboekje (tu)

Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen…

• vegito

check dparts.nl

• BMW L.A. CarParts

Dan kun je nog beter even contact opnemen met “ Be Spin ” in rogat want heb daar persoonlijk meer vertrouwen in en weet deze man waar hij over praat..

http://link.marktplaats.nl/392961753 kijk maar even op deze link..

• Ron

Hoi e46

Probeer het ff bij Bmw Parts Holland in Asten.Die heeft nog een e46 staan maar ik weet niet welke bj.

Succes

• ge39rard

er zit ook een grote BMW sloperij in Rijssen. google ff voor het adres

gr Gerard

• e46coupe

Helaas….

“ Be Spin ” in rogat had niks liggen, Bmw Parts Holland in Asten had ook niks en de BMW sloperij in Rijssen

had het ook niet (toch bedankt bmwdreetje, Ron en ge39rard).

De motorblok die ik zelf had gevonden was overigens bij D-parts (toch bedankt vegito).

Dus ik heb ze maar terug gebeld om te vragen of ze een N42B20 motorblok hadden liggen.

Ik deed alsof ik voor het eerst belde om te kijken wat ze nu gingen zeggen.

Wat bleek, zij hebben er nu 2 liggen (vorige keer hadden zij er maar 1).

De prijs die zij mij de vorige gaven voor een blok uit 2003 met 96.000 km. was € 1.750,-

en vroegen zij voor de zelfde blok nog “maar” € 1.650,- euro, dus een meevaller van € 100,- euro.

De ander blok hebben zij pas binnen en die is van 2004 met maar 51.000 km. op de teller voor € 1.850,- euro.

Nou, voor die € 200,- euro hoef je deze blok niet te laten liggen natuurlijk, maar nu komt het.

Zij hebben geen onderhoudsboekje van de auto en geven pas de kenteken gegevens mee, als je de blok daadwerkelijk

komt ophalen. Wat is de reden van de sloperij om zoiets te zeggen? kloppen de km. standen soms niet ( wat best goed mogelijk is gezien de km. standen en bouwjaar). Is het mogelijk de km. standen zelf te achterhalen met de motorblok nummer? Of is het wellicht is het uit te lezen met de OBD II stekker?

• ge39rard

waarom zou je naar een n42b20 blok blijven kijken. je kan toch ook voor een zescilinder blok gaan, zeker als ze ook nog goedkoper zijn. als de computer er maar bij zit. wat is er eigenlijk aan de hand met je motorblok? ik heb zelf ook een e46 318 ci bj 2002 met 143 pk, dus volgens mij hetzelfde blok

gr gerard