hallo fsmit79,
dan moet dat leuke ding best een aardig formaat hebben, maar ik geloof het niet zo zeer dat het dat ding is wat in de weg zit voor een goede oliekoeling, hahahaha.
Maar heb je nog geen ander plekje gevonden dan voor dat ding?
een front is toch best groot genoeg dacht ik, van een BMW.
Het is even bekijken, en verplaatsen van de ene kant naar de andere kant.
Maar heb je dan al een ton last van de olielekkage dan? Zo nee, dan is het toch iets anders nog.
Erg hoor als je even niet op de benaming kan komen van dat ding, hihihihi!!
Maar de dop was reeds vernieuwd, bij de eerdere modellen kon je de 2 vleugeltjes nog een wat verbuigen van de dop, maar tegenwoordig is het bijna allemaal kunststof wat de klok slaat.
kreukelt het rubber niet iets op, want dan heb je ook een lekkage.
Ik weet dus niet of je de carterontluchting nog hebt bekeken, en dat was allemaal oké?
Het is echt zwaar irritant als je een lek hebt en alles komt onder de smurrie te zitten.
Als je de motor stationair laat draaien, en na een seconde of 10 draai je de dop er af, geeft dit dan wat gesis, of is het nog niet zo erg?
Als het nu wel met gesis gepaard gaat, dan is er iets niet in de haak met de carterontluchting, let goed op als de motor een turbo heeft, deze heeft daar erg veel hinder van, en kan dus defect gaan door de hoge carterdruk.
ik heb het meegemaakt bij mijn vorige diesel een 2.5 TDI waarvan ik de naam maar niet zal noemen, omdat het niet gepast is op een BMW forum.
Maar daar werd dus de olie ook langs alle gaten naar buiten geperst, ook tussen de pakkingen door, bij het vervangen van het carterontluchtingsfilter was alles ineens weer helemaal goed, maar ik had er dus ook heel erg weinig meegereden, dat scheelt erg veel.
Dus even nakijken beste fsmit, dat zal een berg irritatie schelen.
succes.
met vriendelijke groet,
Ad