[E36 3.18is] Motorolie bijvullen

• Sven

Ik heb een BMW E36 3.18is uit '93 met M42 motorblok. Ik haalde net de motorolie stok eruit en zag dat er wat olie bij moet. (niet kritiek hoor!) De motor heeft een keurige 240 dkm op de teller, wellicht belangrijk. Hoe weet ik wat voor olie erin moet en wat raden jullie aan?

De reden dat ik dit vraag is dat ik op de hoogte ben van de verscheidene merken (A-merken) echter hoor ik graag wat mensen persoonlijk aanraden.

Alvast bedankt.

• Sven

Nog even als toevoeging, dit is hetgeen dat castrol aanraad:

Produkten : Castrol EDGE 0W-30

: Castrol EDGE 5W-30

: Castrol EDGE Sport 0W-40

: Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4

: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3

Nogal een verschillende dingen! Ik ben er niet zo in thuis, dus hoor graag een ervaringsdeskundige. (dit is mijn eerste eigen auto sinds enige tijd en wil er graag goed voor zorgen. Hoe gek het ook mag klinken, wil met een half jaar gaan vervangen door een E46 Coupe)

• Rob530DH2002

Gooi er gewoon de olie in die BMW adviseert, zeker als je over een half jaar gaat verkopen moet je geen onnodig dure olie aanschaffen.

• sander

yep

kijk in je boekje en je zult zien dat voor een 93,er de magnatec meer dan voldoende is

de motor heeft olie nodig die toen de auto op de weg kwam voorgeschreven was.

enige kan zijn dat de vorige eigenaar er iets anders in gedaan heeft

bij een dealer gooien ze er al gauw volsynth in,das lekker voor de verkoop

ik heb wel eens gehoord dat je (ivm militaire bepalingen)alle oliesoorten bij elkaar moet kunnen mikken.maar of dat waar is.

• Vakman Ruud

Kijk op onze site www.rapservices.nl over info en voor de juiste olie op: www.kroon-oil.nl

Succes.

Ruud