e46 van 5 naar 6 bak

• Bas

Al enige tijd ben ik in het bezit van een E46 330CI. Echter omdat daarvan de 3e versnelling niet goed werkte, heb ik besloten in plaats van een revisie of reparatie een andere versnellingsbak te monteren. En waarom dan niet gelijk een 6 bak? Want dan wordt je er ook nog beter van.

Echter na aanschaf van een 6 bak en centrale as, blijkt dat je ook andere koppelingskit nodig hebt. Mijn vraag is of iemand ervaring met deze actie heeft of en of er bekend is of ik hiermee klaar ben. Er is namelijk bij het 2003 (facelift) model ook nog een ander vliegwiel. Heb ik deze dan ook nodig? En ben ik er dan?

Groeten,

Bas

• sander

eeh wat word je er beter van dan?

voorlopig heb je er alleen maar problemen bij zo te lezen.

ik kan je er ook niet mee helpen ik denk dat je misschien bij een tuner terecht moet of een 3serie forum.

• Rob530DH2002

Sander ik weet niet of bij een 6 bak de 6e versnelling een overdrive is, maar indien dat zo is dan is dat wel een toegevoegde waarde.

• Sven

Nee het is geen overdrive. Een 6-bak zorgt er wel voor dat je toerental wat lager is en sowieso klinkt een 6-bak interessant dus dat zal de reden wel zijn 8-)

• Bas

Mijn huidige versnellingsbak heeft een probleem met de 3e versnelling. De keuze was: revisie of vervanging van de bak. Om die reden heb ik een 6-bak, aandrijf as en koppelingset. Nog steeds goedkoper dan reparatie, dus wordt je er wel beter van. De vraag is even of je nu ook een nieuw vliegwiel nodig hebt…weet iemand dat?

• sander

Rob530DH2002 Schreef:

——————————————————-

> Sander ik weet niet of bij een 6 bak de 6e

> versnelling een overdrive is, maar indien dat zo

> is dan is dat wel een toegevoegde waarde.

tja een overdrive?

dan moet de motor dat wel trekken natuurlijk! in theorie zou het wel eens beroerder kunnen worden dan het was.

maar ook beter das waar!

meestal betekend het gewoon meer in de benzine roeren met een bak met meer versnellingen

haha

• Pieter_EF00647

dezelfde motoren zijn ook geleverd met 6 bak, dus dat zal het probleem zeker niet zijn!!!