temperatuur e39

• Ron

Hey Rob

Bedankt. Dat wist ik niet.Dacht dat die gewoon los was.

Heb termostaat besteld bij ons in groothandel benieuwd wat ik morgen ga krijgen.

Groetjes Ron

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Ron van welk bouwjaar is deze en met welke motor M52 of M54,de allereerste modellen,ik geloof tot eind 1998,waren thermostaathuis en thermostaat apart leverbaar,daarna is het een geheel geworden,omdaar achter tekomen is het VIN nr nodig,dit zijn de laatste 7 letters/cijfers van het chassinr.

Rob.

• ron

Hallo

Ik heb mijn termostaat binnen gekregen.Het is enkel een termostaat.Ik heb nog gevraagd bij groothandel zij zeggen dat zij via het kenteken alleen bij thermostaat uit kwamen.Ik ben er niet aan toegekomen om die te vervangen.Rob mijn e39 is uit 97 met M51 D25 motor erin.

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Het betreft hier een diesel dus:Zie http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525td-M51/LHD/M/1997/july/browse/engine/waterpump_thermostat/

Item 4,vervang ook de O-ring item 5,item 6 zou je kunnen vervangen als hij van plastic is,plastic verouderd nog wel eens en kan scheuren.

Rob.

• Ron

Hoi Rob

Bedankt voor je hulp.Toch het juiste onderdeel binnen gehad.Handige site daar.Peter ben jij klaar met vervengen?

Groetjes Ron