Rollen van de auto bij starten

• fsmit79

Als ik mijn auto in koude toestand start, met de koppeling in en de rem niet ingetrapt, rolt de auto een heel klein beetje naar voren. Het is niet de weg of de positie van de auto.

Kan het zijn dat de koude olie in de bak genoeg weerstand geeft om de versnelling te laten draaien? Of heb ik versleten platen?

• Vakman Ruud

Als je de koppeling intrapt is er bij een goed werkende koppeling geen verbinding met de motor en zou dit niet moeten gebeuren.

Indien echter de drukgroep of lager slijtage heeft kan het zijn dat de plaat niet volledig vrij komt. Of er zit lucht in de werkcilinder

Groeten.

Ruud

• fsmit79

Bedankt Ruud,

kan je aangeven of ik de werkcylinder makkelijk kan ontluchten?

Edit;

ik zie in de TIS dat je er speciaal gereedschap voor nodig lijkt te hebben. Misschien moeten de koppelingsplaten dan maar een keer worden vervangen. Zal wel een dure grap zijn….?

• fsmit79

Ruud,

zou ik morgen in de middag vanaf een uurtje of 15:00 in De Meern langs kunnen rijden zodat je even kunt kijken? Weet ik waar ik aan toe ben en kan je misschien direct zeggen of jij het kunt doen.

Alvast bedankt!

groet Frank

• fsmit79

Ruud,

dank je hartelijk voor je uitgebreide tips via de telefoon. Ik ga zodadelijk direct kijken of de drukgroep herrie maakt, en zo niet dan morgen de werkcylinder ontluchten. Hopelijk lost het wat op, en zo niet, dan weet ik in ieder geval waar ik voor moet sparen…( een nieuwe auto dus ;) )

• fsmit79

Beste Ruud,

de drukgroep maakt gelukkig geen herrie, er is geen enkel verschil te horen bij koppeling in of los. Ik heb de werkcylinder ontlucht maar ik merk toch nog een klein beetje rollen bij het starten, welliswaar alleen bij koude motor. Misschien is het toch tijd om de platen te vervangen…